کانادا دومین کشور بزرگ دنیاست که در امریکای شمالی واقع شده است. کانادا از شرق و غرب به ترتیب به اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از شمال نیز به قطب شمال منتهی می شود. کشور کانادا تاریخچه دیرینه ای دارد و برای سال های متمادی درگیر جنگ بوده است بطوری که حدود 400 سال مستعمره انگلیس و فرانسه بوده است و از سال 1867 به استقلال رسیده است. کانادا دارای مرز خاکی مشترک با ایالات متحده آمریکا و آلاسکا می باشد. به دلیل نزدیکی به قطب شمال، کانادا در اغلب مناطق خود از برف سپیدپوش می شود و همین باعث می شود تا کانادا در این مناطق خالی از سکنه باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله بیشتر با کشور کانادا آشنا شوید.

آب و هوای کانادا

کانادا در نزدیکی قطب شمال قرار گرفته است و کشور سردسیری محسوب می‌شود. به همین دلیل بیشتر شهرهای کانادا و همچنین جمعیت کانادا در نوار جنوبی این کشور و در نزدیکی کشور آمریکا متمرکز شده‌اند.

برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا به اشتباه تصور می‌کنند که تمام شهرهای کانادا سرد هستند این در حالی است که شهرهای واقع شده در بخش جنوبی کانادا تقریبا آب و هوای معتدلی دارند و اکثر مهاجرین نیز به قصد زندگی در همین شهرها وارد کانادا می‌شوند.

خوب است بدانید که کانادا به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مطبوع، بارندگی خوب در طول سال و طبیعت زیبا به عنوان یکی از کشورهای مشهور در عرصه پذیرش توریست توانسته است رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد.

 

آب وهوای کانادا

وضعیت سیاسی کانادا

کانادا از لحاظ سیاسی یک کشور دموکرات فدرال و پادشاهی مشروطه است. جالب است بدانید که ملکه الیزابت دوم، پادشاه کانادا هم هست و قوانین در کانادا با تایید او رسمیت پیدا می‌کنند. بنابراین از لحاظ ساختار سیاسی، ملکه در راس کشور قرار دارد و در سطح پایین‌تر، دولت فدرال کانادا قرار می‌گیرد.

پارلمان کانادا به دو بخش تقسیم می‌شود: مجلس سنا و مجلس عوام

کانادا از ۱۰ ایالت تشکیل شده که هر یک از آن‌ها توسط یک دولت مستقل اداره می‌شوند و آن‌ها در مجموع زیر نظر دولت مرکزی هستند. اتاوا به دلیل استقرار پارلمان فدرال کانادا و فرماندار کل در آن، از لحاظ سیاسی یک شهر مهم و در واقع پایتخت کانادا محسوب می‌شود. فرماندار کل کانادا را ملکه انگلستان منصوب می‌کند.

فرهنگ و مردم کانادا

کانادا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست. به‌همین دلیل، تنوع نژادی و فرهنگی کم‌کم جزئی از ماهیت جامعه آن شده است. این کشور طبق شاخص‌های موسسه خانه آزادی (Freedom House)؛ جز 10 کشور اول دنیا در آزادی‌های اجتماعی و اعتقادی است و در فهرست بهترین کشورها برای زندگی قرار دارد.

طبق آمار وزارت امور خارجه ایران: در سال 2021 حدود 400 هزار ایراعنی در کانادا زندگی می‌کنند. در نتیجه زندگی در کانادا برای ایرانیان چندان هم سخت نخواهد بود!

زبان کانادا

زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی می باشد. شهرهای کبک و مونترال هر دو به زبان فرانسوی صحبت می کنند و دلیل اصلی آن نیز به دلیل مستعمره بودن کشور کانادا می باشد.

فرهنگ و مذهب مردم کانادا

از آنجایی که سالیانه افراد بسیاری از سراسر دنیا به کانادا مهاجرت می کنند این کشور به یکی از کشورهای چند ملیتی تبدیل شده که باعث شده همواره افراد با مذهب های مختلف در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اما با این حال مسلمانان با قومیت های مختلف (بیش از یک میلیون نفر) در شهرهایی چون تورنتو، ونکوور، مونترال، وندزور و اتاوا در حال سکونت می باشند.

کانادا برای زندگی

کانادا یک کشور توسعه یافته است. جز 10 قدرت اقتصادی دنیاست و با توجه به سطح رفاه بالا، یکی از بهترین کشورها برای زندگی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی است.

در شاخص‌های رضایت از زندگی (Life Satisfaction)، آموزش (Education)، امنیت (Safety) و سلامت (Health) در آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، کانادا در رده بهترین کشورهای دنیا قرار دارد.

 

شهر کانادا برای زندگی

 

واحد پول کانادا

واحد پول کشور کانادا، دلار کانادا (Canadian Dollar) می باشد که هفتمین واحد پول رایج برای مبادله در سطح جهان است

البته شهروندان و اقتصاددانان کانادایی از واژه Loonie (لونی) و Buck نیز به عنوان واحد پول کانادا استفاده می کنند.

با این وجود اسکناس های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری، اسکناس های رایج کانادا می باشد که همواره مورد استفاده قرار می گیرد و سکه های پنی (یک سنتی)، نیکول (۵ ینتی)، دایم (۱۰ سنتی)، کوارتز (۲۵ سنتی)، لونی (۱ دلاری) و تونی (۲ دلاری) سکه های رایج کشور کانادا می باشد.

اقتصاد کانادا

پایتخت کانادا اتاوا می باشد و شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال از شهرهای مهم این کشور محصوب می شوند. کانادا جز 10 قدرت اقتصادی دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی (GPD) است. واحد پول کانادا (دلار) هم جز برترین ارزهای رایج از نظر حجم مبادلات در دنیا قرار دارد. کشاورزی، صنعت، خودروسازی، معادن، نفت-گاز-پتروشیمی و صنایع غذایی از بزرگ‌ترین حوزه‌های اقتصادی این کشور است.

کانادا یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان دنیا و از کشورهای مطرح در زمینه هوافضا است که درصد بالایی از مبادلات اقتصادی آن با آمریکا و کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد.

رشد اقتصادی خوب، بازار گسترده و وجود فرصت‌های مناسب، باعث شده کانادا به یکی از بهترین کشورها برای کار و سرمایه گذاری تبدیل شود. در حال حاضر نیز ارزش واحد پولی کانادا (دلار کانادا) نزدیک به واحد پولی کشور آمریکا است.

نتیجه گیری

کانادا بعد از کشور های آمریکا، سوییس، لوکزامبورگ، ژاپن و آلمان، با توجه به عواملی چون تحصیلات، عمر افراد کیفیت زندگی و… توانسته جایگاه ششم از استاندارهای زندگی را نسبت به دیگر کشورهای جهان بدست آورد.

مشاوران تیم تخصصی فارس یکتا همواره در تلاش هستند که در امور مربوط به مهاجرت کانادا به متقاضیان بهترین مشاوره را بدهند پس هم اکنون با کارشناسان فارس یکتا در ارتباط باشید.