توکیو

توکیو کجاست؟

اگر پس از کلمه توکیو، ژاپن قرار نگیرد، شاید در چند ثانیه اول به فکر فرو رویم که، توکیو کجاست؟ توکیو بزرگترین شهر ژاپن محسوب می‌شود که پایتخت این کشور نیز محسوب می‌شود. اگر دقیق‌تر بخواهیم این شهر را برایتان شرح دهیم، باید بگوییم توکیو پرجمعیت ترین کلانشهر جهان با ۲۳ شهر و روستا است.

این شهر تا پیش از سال ۱۸۶۸، با نام ادو (Edo) شناخته می‌شد. در سال ۱۶۰۳ رئیس جمهور وقت، دولت فئودالی خود را در ادو تاسیس کرد. متاسفانه بخش‌های زیادی از این شهر در زلزله کانتو ۱۹۲۳ و حملات هوایی ۱۹۴۵ از بین رفت. اما طولی نکشید این شهر به سرعت پله‌های پیشرفت را طی کرد و امروزه به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید، تفریح، سفر و حتی زندگی به حساب می‌آید.

 

بهترین زمان سفر به توکیو

آب و هوای توکیو در هر فصلی متفاوت است و همانند کشور خودمان آب و هوای چهار فصلی دارد. زمستان های توکیو سرد با تغییرات دمایی ۱۰ تا ۲ درجه سانتی گراد همراه با بارش برف خواهد بود. بهار در توکیو را می‌توانید همراه با باران موسمی و هوایی معتدل بهاری تجربه کنید که بهترین زمان سفر به توکیو محسوب می‌شود. از جذابیت های سفر به توکیو در بهار، می‌توان شکوفه های گیلاس را  نام برد که فصل آن از اواخر ماه مارس تا آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) است. به یاد داشته باشید از ماه می تا اکتبر (خرداد تا مهر) با طوفان های ژاپن رو به رو خواهید بود. با شروع فصل پاییز هم، هوا کم کم رو به خنکی می‌رود.

فعالیت های پیشنهادی در توکیو

قبل از هر سفر، باید با تفریحات، جاهای دیدنی و کارهایی که باید در مقصد انجام دهید، آشنا شوید تا از سفرتان نهایت لذت را برده و بعد از سفر حسرت کارهای انجام نداده را نخورید. در مورد توکیو کمی این موضوع حساس‌تر است، چون سفر به این شهر، یک سفر آسان و کم‌هزینه نیست و ممکن است دیگر تکرار نشود، بنابراین ما در این قسمت به برخی از فعالیت های پیشنهادی در توکیو اشاره می‌کنیم که اغلب توریست‌ها در سفرشان آن‌ها را امتحان می‌کنند، البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که این موارد تنها چند مورد از صدها فعالیت های پیشنهادی در توکیو هستند که بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند.

  • بازدید از توکیو دیزنی سی
  • بازدید از نمایش هنر دیجیتال TeamLab Planets
  • بازدید از موزه گیبلی (Ghibli)
  • بازدید از منطقه هارمونیکا یوکوچو (Harmonica Yokocho)
  • بازدید از مجموعه‌های هری پاتر را در تور استودیو برادران وارنر
  • کاوش در محله دیدنی شیموکیتازاو
  • بازدید از باغ ملی شینجوکو گیون
  • تماشای ورزش کشتی سومو
  • بازدید از معبد گربه خوش شانس گوتوکوجی
  • بازدید از معابد آرام و امتحان کردن غذاهای گیاهی در Jiyugaoka
  • کارتینگ در خیابان (Cosplay Go-Karting)

 

 

داستان توکیو از کجا شروع می‌شود؟

شهر توکیو در ابتدا یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام ادو بوده است و تاریخ شهر توکیو حدودا به 400 سال قبل برمی‌گردد. این شهر که در ابتدا محلی برای ماهیگیری بوده، کم‌کم شروع به شکوفایی می‌کند. تاریخ توکیو به نام دو مرد گره خورده، توکوگاوا ایه یاسو و امپراتور میجی. ماجرا از این قرار است که در سال 1603 مردی به نام شوگون توکوگاوا ایه یاسو، دهکده ادو (توکیو کنونی) را پایگاه خودش قرار داد. در نتیجه، این شهر به سرعت توسعه یافت و به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل شد که در قرن هجدهم جمعیتی بیش از یک میلیون نفر داشت.

ادو به عنوان مرکز سیاست و فرهنگ ژاپن، در قرن هجدهم به شهری بزرگ با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر تبدیل شد. در تمام این مدت، امپراتور در کیوتو که پایتخت رسمی کشور بود، اقامت داشت. در سال 1869، امپراتور میجی 17 ساله به ادو نقل مکان کرد که یکسال قبل به توکیو (پایتخت شرقی) تغییر نام داده بود. توکیو قبلاً مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بود و اقامت امپراتور، آن را به پایتخت امپراتوری هم تبدیل کرد و قلعه سابق ادو به کاخ امپراتوری تبدیل شد.

در نهایت، شهر توکیو تأسیس شد و همچنان تا سال ۱۹۴۳ میلادی پایتخت محسوب می‌شد، البته در ابتدا تقسیم‌بندی‌هایی به شکل شهر توکیو و استان توکیو وجود داشت، اما در این سال این گونه تقسیم‌بندی منسوخ شد و شهر و استان توکیو با یکدیگر ادغام شدند. توکیو پس از نیویورک و لندن، عنوان بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان را به دست آورده‌ است.

چرا باید به توکیو سفر کنیم؟

به لطف هزاران جاذبه دیدنی، این کلان شهر شلوغ به عنوان یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود. توکیو، بزرگ‌ترین کلان شهر جهان، به‌خاطر وجود رستوران‌های فوق‌العاده، تقاطع شیبویا، کاخ امپراتوری، شکوفه‌های گیلاس و بازارهایش شهرت دارد. مراکز خرید این شهر شامل مناطق هاراجوکو و آکیهابارا است. توکیو همچنین به‌خاطر ماشین‌های فروش خودکار که در انواع متنوعی وجود دارد، کافه‌های مخصوص گربه‌‌ها، موزه‌ها و مکان‌های مقدس معروف است.

توکیو شهری بسیار شلوغی است که در هر گوشه کنارش تجربه جدیدی پیدا می‌کنید. گردش در این شهر شما را با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، تکنولوژی‌ها و خدمات آشنا می‌کند. شما در توکیو چیزهایی خواهید یافت که مشابه آن در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود. تکنولوژی در این شهر حرف اول را می‌زند. البته باید خاطر نشان کرد که تجربه سفر به شهر توکیو تجربه‌ای گرانقیمت است، زیرا این شهر یکی از شهرهای گران برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

شهر توکیو با معماری معاصر، بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار کمیاب هستند. حمل و نقل عمومی در توکیو بسیار تمیز، دقیق و کارآمد است. قطارها و متروی توکیو به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو، اتوبوس، مونوریل و واگن برقی به عنوان مکمل فعالیت دارند. توکیو جشنواره‌های هنری، ورزشی و تفریحی متعددی دارد. جشنواره فیلم توکیو که بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ژاپن به شمار می‌رود، معمولاً در ماه اکتبر و در دو منطقه توکیو برگزار می‌شود.

فرهنگ توکیو چگونه است؟

توکیو مرکز فرهنگی ژاپن محسوب می‌شود. فرهنگ منحصر به فرد توکیو در هنرهای سنتی آن مانند ikebana (گل آرایی)، اوریگامی (ساخت اشیاء با تا کردن کاغذ) و ukiyo-e (چاپ چوبی) منعکس می‌شود. صنایع دستی، عروسک سازی، ظروف لاکی و سفال، اجراهای سنتی مانند کابوکی (نمایش‌های درامی که با لباس‌های مخصوص اجرا می‌شوند)، بونراکو (تئاتر عروسکی)، کیوژن (نمایش‌نامه‌های طنز کوتاه) و کامیشی‌بای (داستان‌گویی با انیمیشن، صدا و موسیقی) و مراسم چای از دیگر رسوم سنتی توکیو، پایتخت ژاپن هستند.

تعداد زیادی از جشنواره‌ها، آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها که در شهر توکیو برگزار می‌شود نیز بخشی از فرهنگ ژاپنی هستند. تقویم توکیو مملو از فستیوال‌ها و آیین‌های مختلف است، ماتسوری‌ها (جشنواره‌های مذهبی)، میکوشی‌ها (زیارتگاه‌های قابل حمل) و تماشای شکوفه‌های گیلاس در ماه آوریل و بازدید از زیارتگاه‌ها در سال نو از محبوب‌ترین مراسم مردم این شهر است.

اگرچه ممکن است ژاپنی‌ها از نظر ما گوشه‌گیر و خجالتی به نظر برسند، اما دلیل واقعی رفتار آنها این است که آنها به گونه‌ای تربیت شده‌اند که خود را گروهی مجزا بدانند. بنابراین هر چیزی غیر ژاپنی در این کشور به آسانی پذیرفته نمی‌شود. برای یک خارجی این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما فرهنگ ژاپنی متفاوت و منحصر به فرد است و قوانین خاص خود را دارد.

بنابراین، برای یک بازدید کننده از توکیو، مهم است که برخی از سنت‌هایی که در فرهنگ شهر ریشه دوانده است را بشناسد، مانند تعظیم که نسخه ژاپنی دست دادن است. نمونه دیگر فرهنگ ژاپنی‌ها این است که معمولاً در خانه‌ها، معابد و مکان‌های مختلف دیگر کفش‌ به پا نمی‌کنند. دانستن و پیروی از سنت‌های فرهنگی شهر باعث می‌شود بازدیدکننده‌ها توسط مردم توکیو راحت‌تر پذیرفته شوند.

قوانین شهر توکیو

سفر به هر کشوری در صورت رعایت قوانین موجود در آن بدون دردسر خواهد بود، در غیر این‌صورت، ممکن است دچار مشکلاتی شوید که رهایی از آن بسیار مشکل است. اگر می‌خواهید سفری آرام را تجربه کنید و بهترین تعامل را با مردمان محلی داشته باشید، باید قبل از سفر با مهم‌ترین قوانین کشور مقصد آشنا شوید. در مورد شهر توکیو و کشور ژاپن نیز این موضوع صدق می‌کند و مطمئنا با قانون محور بودن این کشور و اهمیت اجرای قانون در آن، این مورد هم پررنگ‌تر می‌شود. تعدادی از قوانین شهر توکیو شامل موارد زیر هستند:

  • رعایت بهداشت در سطح معابر و مکان‌های عمومی الزامی است.
  • برخی از داروهای بدون نسخه قانونی در کشور شما ممکن است در ژاپن غیرقانونی باشند.
  • رانندگان به دلیل پاشیدن آب باران به عابرین پیاده جریمه خواهند شد.
  • در توکیو سطل زباله را باید در زمان مشخص شده بیرون از محل اقامتتان قرار دهید و زباله‌ها را تفکیک کنید.
  • احترام به پرچم تمام کشورها ضروری است.
  • در ژاپن هیچ دستگاه رادیویی خارجی مجاز نیست.
  • در توکیو راه رفتن هنگام سیگار کشیدن ممنوع است و اتاقک‌هایی برای سیگار کشیدن در سطح شهر تعبیه شده است.

در توکیو کجا اقامت داشته باشیم؟

هزینه اقامت در توکیو بسیار متنوع است. با توجه به اینکه این شهر یکی از شهرهای گران جهان برای اقامت است، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند در اقامتگاه‌های ارزان‌تر شب‌های خود را بگذرانند. با این حال، هزینه اقامت در توکیو از شبی 9 دلار در یک هاستل تا شبی 1000 دلار در یک هتل مجلل تغییر می‌کند. به طور کلی اقامتگاه‌های توکیو به دسته‌‎های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • هتل‌های کپسولی: هتل های کپسولی را می‌توان در سراسر ژاپن یافت. اما این هتل‌ها معمولا در شهرهای بزرگی مانند توکیو قرار دارند. اتاق‌های این هتل‌ها به اندازه یک تخت هستند و مسافران در این فضای بسیار کوچک امکانات خوبی را دریافت می‌کنند. هر کابین توسط در، از فضای بیرونی جدا می‌شود. کپسول هتل‌ها معمولا برای اقامت‌های کوتاه مدت انتخاب می‌شوند. این هتل‌ها گاهی خدمات خود را فقط برای زنان یا فقط برای مردان ارائه می‌کنند. هزینه اقامت در هتل‌های کپسولی کمتر از اقامت در هتل‌های معمولی است.
  • هاستل‌ها یا مسافرخانه‌ها: هاستل‌ها معمولاً هزینه کمتری نسبت به هتل‌ها دارند. چیدمان اتاق‌ها در هاستل‌ بسیار متفاوت است، اما اتاق‌هایی با تخت‌های دوطبقه نسبت به بقیه رایج‌ترین هستند. برخی از هاستل‌ها نیز اتاق‌هایی به سبک ژاپنی با دکوراسیون سنتی در اختیار مسافران توکیو قرار می‌دهند. مسافرخانه‌ها یک اقامتگاه ارزان قیمت برای مسافران معمولاً جوان که به خواب در خوابگاه‌ها عادت دارند به شمار می‌آیند.
  • هتل‌های معمولی و لوکس: این اقامتگاه‌ها معمولا در سطح شهر قرار دارند و نسبت به درجه کیفیت، خدماتی که ارائه می‌دهند و نزدیکی بهمکان های دیدنی ژاپن، قیمت‌های متفاوتی دارند. هتل های توکیو معمولا رنج قیمتی بین 30 تا 1000 دلار دارند.

محله هایی که در سفر به توکیو باید از آن ها بازدید کنید

توکیو یک شهر بزرگ است، بنابراین برای بسیاری از گردشگران، ممکن است کمی سخت باشد که همه مناطق دیدنی آن را کنکاش کنند. توکیو از محله‌های زیادی تشکیل شده است که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و بسیار دیدنی هستند. برخی از محله‌های توکیو، نشان‌دهنده فرهنگ جوانان است و برخی دیگر تاریخی هستند. در این قسمت قصد داریم به معرفی چند محله معروف توکیو بپردازیم. البته باید خاطرنشان کرد که این موارد تنها تعدادی از محله‌های معروف شهر توکیو هستند.

  • آکیهابارا، محله انیمه و گجت توکیو: به محض پیاده شدن از قطار، می‌توانید جنب و جوش این محله معروف را احساس کنید که در شرق توکیو قرار گرفته. با مراجعه به Animate که یک فروشگاه بزرگ انیمیشن و کمیک است، می‌توانید تجربه شگفت‌انگیزی به دست آورید. نکته جذاب در مورد آکیهابارا این است که چراغ‌های نئون در همه جای آن دیده می‌شود. بسیاری از مراکز سرگرمی در این منطقه قرار دارند.
  • آساکوسا، مرکز فرهنگ و سنتی توکیو: کمی دورتر از آکیهابارا در شرق، یکی از محله‌های تاریخی توکیو را خواهید دید. در اینجا از خیابان‌های کوچک گذر می‌کنید. معبد سنسوجی و مغازه‌های متعدد، چشمان شما را مجذوب خود می‌کنند. در این محله قدیمی، می‌توانید مغازه‌هایی را ببینید که نسبت به صدها سال پیش تغییری نکرده‌اند. همچنین در امتداد رودخانه سومیدا، می‌توانید هانامی (مشاهده شکوفه‌های ساکورا) را در ماه آوریل تجربه کنید.
  • هاراجوکو، پایتخت شیک توکیو: هاراجوکو بدون شک پایتخت شیک ژاپن است و مملو از جوانانی که جدیدترین لباس‌ها را می‌پوشند. هاراجوکو یکی از محله‌های شهر توکیو است که مردمش بسیار پایبند به مد هستند. خیابان تاکشیتا سرشار از فروشگاه‌های مد و لباس است. شما همچنین می‌توانید کافه‌های عجیب و غریب را در این محله پیدا کنید.
  • شیبویا، پایتخت جوانان توکیو: شیبویا مشهورترین گذرگاه در جهان را دارد و «پایتخت جوانان» ژاپن است، این منطقه همچنین بسیاری از مسافران جوان جهان را نیز به خود جذب می‌کند. در این محله، خیابان‌ها در طول روز مملو از جوانان است، در حالی که شب‌ها همان جوانان در رستوران‌های محلی که در خیابان‌های پشتی قرار دارند جمع می‌شوند. Shibuya همچنین به دلیل وجود بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ مانند Parco و Marui مشهور است. مجسمه هاچیکو سگ معروف ژاپنی نیز در همین منطقه قرار دارد.
  • کیچی جوجی، مرکز زندگی روستایی ژاپن: محله دوست داشتنی کیچی جوجی در نزدیکی پارک بسیار بزرگ اینوکاشیرا قرار دارد. این یک مکان بسیار محبوب برای زندگی در توکیو است. برای بسیاری از گردشگران، چه ژاپنی و چه غیرژاپنی، یکی از جذابیت‌های مهم در کنار پارک اینوکاشیرا، موزه مشهور جهانی گیبلی میتاکا و همچنین باغ وحش پارک اینوکاشیرا است که هر دو در این پارک قرار دارند.
  • گینزا، مرکز مدهای عجیب: این محله توکیو تحت تسلط فروشگاه‌های بزرگی مانند گینزا میتسوکوشی و ماتسویا گینزا و هر برندی که فکرش را بکنید قرار دارد. یکی از جدیدترین و جالب‌ترین فروشگاه‌های بزرگ که باید از آن بازدید کرد، توکیو پلازا گینزا است. بهترین مارک‌های جهان در مغازه‌های این منطقه به فروش می‌رسند.
  •  در توکیو چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

    اغراق نیست اگر بگوییم امتحان کردن غذاهای خاص، دلیل خوبی برای سفر به شهر توکیو پایتخت ژاپن است. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که با این تعداد گزینه غذایی و زمان کم اقامت در توکیو، چگونه بهترین استفاده را از سفر خود ببریم؟ برای پاسخ به این سوال، در این بخش به معرفی 4 نوع از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای توکیو می‌پردازیم. توصیه می‌شود این غذاهای مشهور ژاپنی را در سفرتان امتحان کنید هر چند ممکن است برخی از آن‌ها با ذائقه شما جور نباشند.

    • سوشی(Sushi): توکیو، پایتخت جهانی سوشی است. سوشی که شما در توکیو امتحان می‌کنید با تمام سوشی‌های جهان تفاوت دارد. سوشی خوب در همه جای توکیو و با هر بودجه‌ای موجود است. برای سفارش سوشی ارزان قیمت می‌توانید به رستوران‌های ارزان و معمولی kaiten zushi (سوشی تسمه نقاله) بروید.
    • رامن (Ramen): نودل، تخم مرغ، گوشت آبدار، شاخه‌های بامبو و ورقه‌های نوری(جلبک پرورشی) در یک کاسه داغ. رامن نیازی به معرفی ندارد. این غذای بی‌نظیر ژاپنی در تمام جهان شناخته شده است. در سطح شهر توکیو می‌توانید فروشگاه‌های رامن را پیدا کنید که پشت ایستگاه‌های قطار و ساختمان‌ها پنهان شده‌اند و البته قیمت‌های بسیار مناسبی هم دارند.
    • تمپورا (Tempura): به جرات می‌توان گفت ژاپن بهترین جا برای امتحان کردن غذاهای سوخاری یا تمپورا‌ها است. در این میان میگوهای سرخ شده یا سیب زمینی شیرین که با سبک‌ترین و تردترین خمیر پوشانده شده‌اند، بی‌نظیر هستند. فقط در ژاپن، می‌توانید رستوران‌های تخصصی را پیدا کنید که بهترین تمپورا را سرو می‌کنند.
    • یاکیتوری(Yakitori): یاکیتوری گوشت مرغ به سیخ‌ کشیده‌ شده است که با سس شیرین سویا پوشیده شده و روی زغال کبابی می‌شود. البته گوشت مرغ رایج‌ترین نوع آن است و شما می‌توانید انواع گوشت‌ها و سبزیجات را نیز در منوهای Yakitori پیدا کنید. بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از یاکیتوری در توکیو، رستوران‌های مخصوص یاکیتوری هستند.همچنین غذاهای معروف دیگر مانند: کاری ژاپنی، سوبا، تونکاتسو، گیوکاتسو، سوکیاکی، اودون، یاکینیکو، شبو شبو، مونجایاکی، تپانیاکی و ساندویچ‌های ژاپنی را می‌توانید در بهترین رستوران های خانوادگی در توکیو بیابید.
    • بهترین جاذبه‌های گردشگری توکیو

      شهر توکیو پایتخت ژاپن، مقصدی بزرگ، پرانرژی و بی‌نظیر است. در پرجمعیت‌ترین شهر جهان، می‌توانید معابد را بگردید، غذاهای لذیذ بیشمار ژاپنی بخورید و در برخی از بزرگ‌ترین و غیرمعمول‌ترین مراکز خرید جهان خرید کنید. با توجه به کارهای زیادی که باید در توکیو انجام دهید، برنامه‌ریزی برنامه سفر می‌تواند کار بسیار دشواری باشد. در ادامه با معرفی تعدادی از جاذبه‌های برتر توکیو قصد داریم برنامه‌ریزی برای گردش در این شهر را برای شما آسان‌تر کنیم.

      1. بازدید از باغ شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen National Garden)

      این باغ یکی از پارک‌های واقع در منطقه شینجوکو در توکیو پایتخت ژاپن است و ۵۸٫۳ هکتار مساحت دارد. پارک شینجوکو گیوئن ۱۳۰۰ درخت با ۶۵ نوع مختلف ساکورا یا شکوفه گیلاس دارد و یکی از پارک‌های معروف توکیو برای دیدن ساکورا یا جشن شکوفه‌های گیلاس به شمار می‌رود. وقتی بسیاری از مردم به ژاپن فکر می‌کنند، آسمان خراش‌ها، خیابان‌های شلوغ و مناطق خرید بزرگ به ذهنشان خطور می‌کند. به همین دلیل است که دیدن باغ ملی شینجوکو گیوئن بسیار لذت بخش است.

      سه طرح و منظره زیبا و متمایز در باغ ملی شینجوکو گیوئن مشاهده می‌شود: محوطه‌سازی باغ انگلیسی، محوطه‌سازی رسمی فرانسوی و باغبانی سنتی ژاپنی. می‌توانید در گذرگاه‌های آسفالت شده باغ شینجوکو قدم بزنید، گلخانه‌های بزرگ را تماشا کنید یا بیش از 20000 درخت گیلاس زیبا را که در سراسر باغ قرار دارند، ببینید.

    • 2. بازدید از معبد Meiji Jingu

      میجی جینگو یا معبد میجی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری توکیو است. این معبد در منطقه شیبویای توکیو واقع شده است و برای یادبود و گرامیداشت یاد و خاطره امپراطور Meiji و همسرش ساخته شده است. البته آرامگاه امپراطور در این بنا واقع نشده و محل اصلی دفن آن در کیوتو است. این بنا در سال 1920 ساخته شده است و بعد از جنگ جهانی دوم، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در سال 2015 جزو جاذبه‌های پربازدید ژاپن بوده است.

    • 3. بازدید از معبد Senso-Ji

      ژاپن خانه هزاران معبد است، اما قدیمی‌ترین آنها معبد سنسوجی در توکیو است. بر اساس بسیاری از گزارش‌ها، تاریخچه معبد به سال 645 برمی‌گردد و بیش از 1400 سال قدمت دارد. در طول جنگ جهانی دوم، قسمت زیادی از معبد ویران شد، اما پس از آن به سبک اصلی بازسازی شد. این موضوع باعث می‌شود معبد سنسوجی یادآور انعطاف پذیری مردم ژاپن باشد. بر اساس افسانه‌ای قدیمی، دو برادر می‌خواستند تا مجسمه Kannon، فرشته بخشش را به رودخانه سومیدا برگردانند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند. این معبد به خاطر گرامی داشتن یاد و خاطره فرشته بخشش ساخته شده است.

    • 4. بازدید از پارک اوئنو

      در منطقه Ueno توکیو پارک اوئنو قرار دارد که در زمین‌های یک معبد قدیمی ساخته شده است. اوئنو که در اواخر قرن نوزدهم به‌عنوان یک پارک عمومی شناخته شد، در فصل بهار که شکوفه‌های گیلاس شکوفه می‌دهند، بیشترین بازدید را دارد. با این حال، پارک اوئنو به لطف وجود چندین موزه، یک جاذبه باورنکردنی توکیو به شمار می‌رود. همچنین برکه‌ها، زیارتگاه‌ها، باغ‌ها و بیش از 9000 درخت را در این پارک خواهید یافت. بازدید از پارک اوئنو برای همه رایگان است و این موضوع آن را به یک مکان فوق‌العاده محبوب هم برای مردم محلی و هم برای مسافران از سراسر جهان تبدیل کرده است.

      در کنار این پارک، جاذبه‌هایی مثل موزه ملی توکیو، باغ وحش Ueno و همچنین موزه ملی هنرهای غربی واقع شده است و گردشگران به راحتی می‌توانند تمامی این جاهای دیدنی را در طی یک روز ببینند. این پارک در منطقه تایتوی توکیو واقع شده است و قدمت آن به سال 1873 باز می‌گردد.

    • 5. بازدید از برج توکیو

      ممکن است برای شما تعجب آور باشد که برج ایفل‌های خارج از فرانسه را مثلا در وسط توکیو ژاپن پیدا کنید. با این حال، این سازه وجود دارد. برج مشبک که با رنگ‌های نارنجی و سفید رنگ آمیزی شده است، دومین سازه بلند در تمام ژاپن است و یکی از متمایزترین مکان‌های دیدنی شهر به شمار می‌آید. برج توکیو، برجی مخابراتی و تفریحی در پارک شیبا در توکیو است. این برج ۳۳۲٫۶ متر (۳۵۱ متر از سطح دریا) ارتفاع دارد و بعد از برج توکیو اسکای تری، دومین سازه بلند توکیو است و بلندترین برج فولادی متکی به خود در جهان نیز محسوب می‌شود.

      این برج که در سال 1958 ساخته شد، عمدتاً برای ارتباطات استفاده می‌شود. با این حال، این امکان برای شما وجود دارد که از یکی از دو عرشه دیدبانی آن بازدید کنید که هر دو می‌توانند منظره‌ای تماشایی از شهر را در اختیار شما قرار دهند.

    • 6. بازدید از مجموعه حیرت انگیز توکیو دیزنی سی

      توکیو دیزنی‌سی یک تم پارک بی‌نظیر با مساحتی بالغ بر 71 هکتار و متعلق به کمپانی دیزنی لند است. این تم پارک در منطقه Urayasu واقع شده و در سال 2001 افتتاح شده است. این پارک زیبا در سال 2013، بیش از 14 میلیون بازدید کننده داشته است که این آمار، این پارک را در ردیف چهارمین پارک پربازدید دنیا قرار می‌دهد. این پارک شامل قسمت‌های مختلفی از قبیل بندر مدیترانه‌ای، جزیره اسرار آمیز، ساحل عربی و … است.

    • 7. بازدید از کاخ امپراتوری توکیو

      اقامتگاه اصلی امپراتور ژاپن، کاخ امپراتوری خارق العاده در توکیو ژاپن است. این منطقه فراتر از یک قصر و یک پارک ساده است و زمین‌های بزرگی را در قلب کلان شهر توکیو اشغال کرده است. بسیاری از باغ‌های بیرونی برای بازدید عموم آزاد و رایگان هستند و به شما این امکان می‌دهند که در این پارک‌های سرسبز قدم بزنید و دریاچه پرآب و درختان گیلاس اطرافتان را تماشا کنید. در ماه آوریل، زمانی که شکوفه‌های گیلاس شکوفه می‌دهند، این مکان به یکی از بهترین نقاط شهر برای عکاسی تبدیل می‌شود. در گذشته، کاخ امپراتوری به عنوان قلعه ادو شناخته می‌شد که محل زندگی جنگجویان سامورایی بود. در حال حاضر این قلعه محل اقامت امپراتور ژاپن، امپراتور آکی‌هیتو و خانواده سلطنتی ژاپن است.

    • سخن آخر

      در این مطلب پاسخ سوال توکیو کجاست را با بررسی این شهر از زوایای مختلف، در اختیارتان قرار دادیم. اگرچه سفر به توکیو یکی از مقاصد سخت برای ما ایرانی‌ها به شمار می‌آید، اما قطعا تجربه بازدید از عجیب‌ترین و بی‌نظیرترین شهر جهان به این سختی‌ها می‌ارزد. در بازدید از توکیو با فرهنگ اصیل ژاپن همراه با به‌روزترین تکنولوژی آشنا خواهید شد. قطعا هر سفر تجربه‌های ارزشمندی را در اختیار ما می‌گذارد و دنیای جدیدی را در پیش روی ما قرار خواهد داد. ژاپن و پایتختش شهر توکیو نیز، تجربه بی‌نظیری از خرید، سرگرمی، فرهنگ و غذا را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. نظر شما درباره سفر به شهر رویایی توکیو چیست؟ به نظر شما کدام جاذبه توکیو جایش در این فهرست خالی است؟