سفر به کانادا جهت گشت و گذار در این کشور وسیع و زیبا قطعا جذابیت هایی خواهد داشت که شما را هیجان زده می کند اما باید در نظر داشته باشید که برای سفر به کانادا برنامه تنظیم شده ای داشته باشید که وقت را هدر ندهید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید. بطور مثال زمان سفر به کانادا و انتخاب شهرهای کانادا جهت بازدید از موارد بسیار مهمی هستند که حتما باید آن ها را مد نظر قرار دهید تا از سردرگمی در هنگام سفر جلوگیری نمایید. ضمناً شما می توانید جهت مشاوره پیرامون سفر به کانادا با مشاوران گردشگری آژانس فارس یکتا در ارتباط باشید.

برنامه ریزی سفر به کانادا

مراحل سفر به کانادا به ترتیب شامل موارد زیر خواهد بود:

  • شهرهای کانادا جهت بازدید را انتخاب کنید.
  • یک ماه بخصوص از سال را جهت سفر به کانادا انتخاب نمایید.
  • بودجه مورد نظر خود جهت اقامت در کانادا را تعیین نمایید.
  • جهت اخذ ویزای توریستی و تکمیل مدارک مورد نیاز خود از جمله بیمه مسافرتی، مدارک واکسیناسیون کووید-19 و … ، اقدام نمایید.
  • مکان اقامت خود که شامل هتل، هاستل یا خانه اجاره ای است را رزرو نمایید.
  • تورهای گردشگری کانادا و پرواز به کانادا را رزرو نمایید.

 

اطلاعات حمل و نقل و ویزا

رایج‌ترین راه برای رسیدن به کانادا از طریق هوایی است، در این کشور فرودگاه‌های بزرگی وجود دارند که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر هستند. شلوغ‌ترین فرودگاه کانادا، فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو است. پس از آن فرودگاه‌های بین‌المللی ونکوور و مونترال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

خطوط هوایی کانادایی مختلفی خدمات پرواز ارائه می‌دهند که شامل ایر کانادا، وست جت، شرکت‌های بین‌المللی هوایی مانند لوفت‌هانزا، KLM، TAP و بریتیش ایرویز هستند. مهم‌ترین نکته در سفر به کانادا این است که پرواز خود را از مدتی قبل رزرو کنید. زیرا ممکن است برخی از بلیط‌ها در دوره‌های زمانی شلوغ یا در فصل مسافرت، از قبل رزرو شوند. جهت رزرو بلیط کانادا با کارشناسان فارس یکتا تماس حاصل فرمایید.

 

اخذ ویزای توریستی کانادا

قبل از سفر به کانادا باید با مراجعه به سفارت کانادا در کشور خود برای دریافت ویزا اقدام کنید. پردازش و ارائه ویزا ممکن است مدتی زمان ببرد پس در اسرع وقت، درخواست را ارسال کرده تا قبل از شروع سفر، ویزای خود را دریافت کنید. لازم است بدانید که سفارت کانادا در ایران فعالیت نمی کند و جهت اخذ ویزای کانادا بایستی به ترکیه بروید.

هنگام درخواست ویزا، باید اطلاعات خاصی مانند نام، تاریخ تولد، شماره پاسپورت و محل اقامت خود را ارائه دهید. از طرفی لازم است علت سفر به کانادا را نیز شرح دهید که می‌تواند شامل کسب و کار، تحصیل یا گردشگری باشد.

علاوه‌بر موارد ذکر شده در فوق مدارک دیگری نیز از شما دریافت خواهد شد که شامل اطلاعات مالی، سوابق شغلی، میزان تمکن مالی و برنامه سفر خواهد بود. فراموش نکنید که حتما برای دریافت بیمه مسافرتی اقدام کنید. اخذ ویزای کانادا از جمله تخصص های آژانس گردشگری فارس یکتا می باشد، جهت مشاوره و هماهنگی های بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

اخذ ویزای کانادا

 

بودجه برنامه سفر به کانادا

کانادا یک مقصد عالی برای کسانی است که به دنبال تجربه مناظر منحصر‌به‌فرد و بازدید از جاذبه‌های طبیعی زیبا هستند. اگر اهل ایالات متحده آمریکا باشید، شاید سفر به کانادا برای شما هزینه زیادی در بر نداشته باشد، اما معمولا کسانی که از کشورهای اروپایی، آسیایی یا آفریقایی به کانادا سفر می‌کنند، هزینه سفر برای آن‌ها بسیار گران به نظر می‌رسد.

به همین منظور لازم است تا یک بودجه برای سفر به کانادا در نظر بگیرید و به آن نیز پایبند باشید. از طرفی گزینه‌های اقامتی و رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

هزینه اقامت، حمل و نقل و خوراک در سفر به کانادا طبق تغییرات در سال ۲۰۲۲ به شرح زیر است.

 

حمل و نقل

بلیط اتوبوس تک، ۲٫۷۵ دلار کانادا، بلیط اتوبوس روزانه، ۷٫۵۰ دلار کانادا، کرایه خودرو، ۲۵ دلار کانادا در روز،

 

محل اقامت

خوابگاه‌ها، شروع از 40 دلار کانادا، متل‌ها، شروع از 70 دلار کانادا، هتل‌ها، شروع از 120 دلار کانادا،

 

خوارک

قهوه، 4 دلار کانادا، ناهار (فست‌فود)، 15 دلار کانادا، ناهار (رستوران)، 30 دلار کانادا

نکته قابل توجه اینجاست که قیمت‌های ذکر شده در فوق در اصل قیمت پایه هستند و مالیات‌های استانی و فدرال به آن اضافه خواهد شد. با این تفاسیر بودجه روزانه برای سفر گردشگری به کانادا روزانه حداقل ۱۷۰ دلار کانادا خواهد بود.

مبلغ ۱۷۰ دلار هزینه روزانه شامل یک هتل ۳ تا ۴ ستاره و ناهار و شام در یک رستوران و یک وعده نوشیدنی است. البته هزینه استفاده از تورهای پیاده‌روی و بازدید از مراکز گردشگری که ورودی دریافت می‌کنند را نیز باید به آن اضافه کنید.

بهترین زمان سفر به کانادا

سفر به کانادا
بهترین زمان سفر به کانادا-2023

 

کانادا کشوری است که ۴ فصل متمایز را تجربه می‌کند که شامل زیر هستند.

بهار: از مارس تا می، تابستان: از ژوئن تا آگوست، پاییز: از سپتامبر تا نوامبر، زمستان: از دسامبر تا فوریه

بهترین زمان سفر به کانادا به مقصود شما از این سفر بستگی دارد. اگر می‌خواهید در بازی‌های زمستانی شرکت کنید و برف‌بازی کنید، قاعدتا باید فصل زمستان را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید از هوای مطبوع لذت ببرید و پیاده‌روی کنید، بهترین فصل بهار و تابستان خواهد بود. تابستان و اوایل پاییز اوج زمان گردشگری در کانادا است و انتظار می‌رود قیمت‌ها در این زمان بیشتر باشد، بنابراین اگر به دنبال هزینه کمتر هستید می‌توانید بهار و پاییز و زمستان را انتخاب کنید. سال تحصیلی در کانادا از سپتامبر شروع می‌شود بنابراین این ماه بهترین گزینه برای سفر به کانادا است چون شهرهای این کشور اکثرا خلوت هستند.

یکی از فعالیت‌های محبوب در کانادا، ماهیگیری است. این کشور منابع آبی فراوانی دارد و انواع قزل‌الا را می‌توانید ببینید. اگر به ماهیگیری علاقه دارید به شما فصل پاییز را پیشنهاد می‌کنیم که هوا بسیار مطبوع است و شهرها نیز خلوت هستند. جهت

نتیجه گیری

کانادا کشوری خارق العاده جهت تفریح، گذراندن اوقات و حتی ادامه تحصیل و زندگی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون اخذ ویزای کانادا، رزرو پرواز کانادا و سفر به کانادا با کارشناسان فاس یکتا در ارتباط باشید.