تور ترکیه کشوری در همسایگی ایران با آب و هوای مطبوع، مناظر دیدنی، کلکسیونی از فروشگاه های مختلف و غذاهایی خوش طعم می باشد که سالانه هزاران نفر از ایرانیان را جذب خود می کند. از طرف دیگر تور ترکیه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تورهای حال حاضر در آژانس های گردشگری می باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید تور ترکیه راهنمایی را که برایتان گردآوری کرده ایم تا انتها  مطالعه فرمایید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین گردشگری فارس یکتا تماس حاصل فرمایید.

بهترین شهرهای توریستی ترکیه

استانبول

استانبول پایتخت کشور ترکیه که جنبه اقتصادی بسیار بالایی نیز دارد در منطقه اوراسیا و در واقع بین آسیا و اروپا واقع شده است. استانبول در واقع پر جمعیت ترین شهر ترکیه نیز بشمار می رود و با راه رفتن در خیابان های این شهر بخصوص حوالی میدان تکسیم احساس زندگی و فعالیت به شما تزریق خواهد شد. همچنین استانبول مکان های تفریحی و تاریخی فراوانی دارد که سالانه میلیون ها توریست از سراسر دنیا را جذب خود می کند. وجود مسجد های فراوان در نقاط مختلف شهر و از جنبه دیگر مراکز خرید کم نظیر از جمله جاذبه های این شهر به حساب می آیند و همین امر باعث شده که تعداد زیادی هتل در جای جای این شهر دیده می شود. به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید تور ترکیه با کارشناسان آژانس گردشگری فارس یکتا تماس حاصل فرمایید.

آنتالیا

سفر به این آنتالیا معمولاً به افرادی توصیه می شود که در جستجوی مقصدی مناسب برای کسب آرامش یا لذت بردن از تفریحات ساحلی و گردش در میان طبیعت هستند. به دلیل توریستی بودن شهر آنتالیا و وجود تعداد زیادی مسافر در فصول مختلف سال، در بیشتر تعطیلات رسمی بازارچه، مراکز خرید و تفریحی باز و آماده پذیرایی از میهمانان می‌باشند. مساحت این شهر 1.417 کیلومتر مربع است و واحد پول این شهر لیر و فاصله زمانی شهر آنتالیا یک ساعت و نیم از ساعت ایران عقب تر است.

آنتالیا با هتل های لوکس و بهترین خدمات و امکانات رفاهی ، مراکز خرید و فروشگاه های متنوع از برترین برندهای دنیا و رستوران های لاکچری آنتالیا که بسیار پر زرق و برق هستند با غذاهایی لذیذ ،ساحل هایی شنی با آبی نیلگون مناسب برای تفریحات ساحلی و ورزش های آبی و لذت بردن در آفتاب می باشد. ساحل لارا که می توانید موتور اسکوتر کرایه کنید و با سواری کردن در کنار دریا از آن لذت ببرید، در ساحل کنیالتی پارک آبی هیجان انگیزی وجود دارد که پر از وسایل و اسباب‌بازی‌های آبی است که می‌توانید همراه بچه‌ها بروید و یا ساحل فالسیس و چیرالی …..که هرکدام در مناطق مختلف این شهر قرار دارند و از زیبایی های چشم نواز این شهر می باشند .تور آنتالیا بیشتر به هتل های لوکس و امکانات پنج ستاره اش معروف است که معمولا همه امکانات شامل تمام وعده های غذایی، نوشیدنی های متنوع و تفریحات داخل هتل را شامل می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تور آنتالیا با هزینه مقرون بصرفه و امکانات عالی با کارشناسان فارس یکتا تماس حاصل فرمایید.

 

آنتالیا

 

ازمیر

ازمیر تنها یک شهر گردشگری نیست، بلکه یک شهرهای مهاجرپذیر در ترکیه نیز محسوب می‌شود. در مورد زیبایی این شهر می‌توان گفت که بسیاری از گردشگرانی که برای مسافرت به این شهر می‌آیند چنان مجذوب آرامش، آب و هوا و طبیعت ازمیر می‌شوند که دوست دارند این شهر را به عنوان مکان ثابت زندگی خود انتخاب کنند. درباره ازمیر باید بگوییم که فرهنگ این شهر کلا با بقیه شهرهای ترکیه هم فرق دارد، ازمیر به نسبت استانبول شهر آرام‌تری است. شاید بتوان گفت فرهنگ‌شان به شهرهای اروپایی بسیار نزدیک‌تر است.
ازمیر شهر باغ‌های زیتون و جنگل‌های کاج است. آب و هوای مدیترانه‌ای باعث شده ازمیر تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های ملایم و بارانی داشته باشد. به ندرت در این شهر با گرما و یا سرمای زیاد مواجه خواهید شد. مردمان ازمیر بسیار مهربان و مسئولیت پذیرند. عشق شهروندان ازمیر به شهرشان را به راحتی می‌توان در تمیزی و مراقبت از طبیعت و بناهای تاریخی در این شهر مشاهده کرد. طبیعت دوستی شهروندان ازمیر باعث شده که دوچرخه‌سواری یکی از فعالیت‌های مورد علاقه در ازمیر شود، و لاین‌های دوچرخه سواری زیادی برای شهروندان تعبیه شده است.

 

ازمیر

 

کوش آداسی

این شهر، یکی از مقاصدی است که به تازگی در بین گردشگران و توریست‌ها شناخته شده است و از محبوبیت بسیاری برخوردار است. به خصوص گردشگران ایرانی با سفر به کوش آداسی این فرصت را خواهند داشت تا با هزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه از یک شهر ساحلی جذاب با دیدنی‌های بسیار بازدید کنند. شما با سفر به کوش آداسی می‌توانید از اسکله دیدنی این شهر بازدید نمایید و ساعاتی آرامش بخش را به تماشای طلوع و غروب خورشید بنشینید و همچنین سافاری این شهر یکی از جاذبه‌های تفریحی آن به‌شمار می‌آید که گردشگران بسیاری علاقه‌مند تجربه آن می‌باشد. پارک ملی یکی از مکان‌هایی است که نباید بازدید از آن را از دست دهید و پارک آبی این شهر یک تفریح هیجان‌انگیز و به یاد‌ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

کوش آداسی

 

بهترین زمان سفر به ترکیه

در صورتی که برای استراحت و تفریحات ساحلی راهی ترکیه می‌شوید، فصل تابستان بهترین زمان برای این کار به حساب می‌آید. این ایام از سال، اوج گردشگری ترکیه است و در نتیجه جمعیت زیادی از گردشگران روانه این کشور می‌شوند. بنابراین، هزینه سفر از قیمت بلیط هواپیما تا هتل و… افزایش چشمگیری می‌یابد. چنانچه قصد دارید سفر ارزان‌تری را تجربه کنید، فصل‌های کم‌گردشگر سال همچون زمستان انتخاب خوبی برای سفر هستند.

پیش از خرید تور استانبول حتما از تعطیلات رسمی کشور ترکیه بیشتر بدانید؛ زیرا بسیاری از بازارها و مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی بسته هستند. همچنین زمان برگزاری جشنواره‌های جذاب ترکیه که شامل رویدادهای فرهنگی، ورزشی، هنری و… می‌شوند، فرصت خوبی برای سفر به ترکیه و آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه به حساب می‌آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تور ارزان ترکیه با کارشناسان فارس یکتا تماس حاصل فرمایید.

کم کردن هزینه های سفر به ترکیه با چند ترفند کاربردی!

  • استفاده از استانبول کارت

اگر مقصدتان شهر استانبول است همین که پایتان به شهر رسید یک استانبول کارت تهیه کنید. با این کارت به قیمت ۱۰ لیر  و شارژ آن، می‌توانید به راحتی می‌توانید از اتوبوس، مترو، تراموا، کشتی، تله کابین و خدمات متنوع شهری استفاده کنید.

  • تهیه غذا در رستورن ها و دکه های سرتا سر شهر

ذائقه غذایی همسایگان ترک تا حدی مشابه خودمان است و مطمئنا شیفته طعم‌های این کشور می‌شوید. شهرهای توریستی ترکیه رستوران‌های لوکس و فراوانی دارند. برای کنترل هزینه سفر به ترکیه بهتر است زیاد دنبال رستوران‌های آنچنانی نباشید و وعده‌هایتان را در دکه‌ها یا رستوران‌های زنجیره‌ای صرف کنید. توصیه می‌کنیم قبل از گرسنه شدن به فکر غذا باشید تا انتخاب صحیح‌تری داشته باشید. یک وعده غذای معمولی در شهرهای توریستی چیزی حدود ۱۵ تا ۳۰ لیر هزینه دارد.

  • انتخاب هتل های ارزان جهت اقامت در ترکیه

سر جمع سفر به ترکیه با تور نرخ کمتری برایتان دارد. اما اگر قصد دارید بلیط و هتل را جداگانه رزرو کنید، برای کاهش هزینه به سراغ هتل‌های ۳ ستاره و کمتر بروید. استاندارهای این کشور در هتل با ما تفاوت دارد و نباید از هتل ۳ ستاره ترکیه انتظار یک اتاق لوکس داشته باشید. ولی خب اگر زیاد سخت‌گیر نیستید همین هتل‌ها یا حتی رزرو هاستل کارتان را برای استراحت شبانه راه می‌اندازد.

  • برنامه زمان بندی مناسب برای سفرتان داشته باشید

بهتر است تفریحات و گشت‌های هر روزتان را از قبل یادداشت کنید. با اینکار هم برنامه هر روزتان را می‌دانید، هم می‌توانید هزینه مکان های دیدنی ترکیه را از قبل چک کنید تا اگر ورودی خیلی گران بود زمانی برای رفتن تا آنجا صرف نکنید. البته یادآوری می‌کنیم که خوش‌گذراندن در ترکیه هیچ ارتباطی با هزینه سنگین ندارد. شما می‌توانید بهترین لحظات را در محله گردی‌ها، قدم زدن میان مغازه‌های رنگارنگ یا حتی صرف یک چای و باقلوا در کنار اسکله تجربه کنید.