سفر به استانبول کشور ترکیه در میان ایرانیان محبوبیت زیادی دارد و همانطور که می دانید خرید تور از نظر اقتصادی به صرفه ترین حالت برای سفر به استانبول است. این موضوع را می توانید با کمی جستجوهای اینترنتی یا تماس با آژانس های مسافرتی و مقایسه قیمت رزرو هواپیما و هتل به صورت جداگانه با خرید تور مقایسه کنید. مسافران و به ویژه کسانی که برای نخستین بار به استانبول سفر می کنند یا از زمان سفر آن ها به ترکیه مدت زیادی گذشته است، در انتخاب تور مناسب با مشکل روبه رو می شوند و زمان زیادی از آنها گرفته می شود تا بهترین تور را خریداری کرده یا بهترین ارائه دهنده تور و مجریان مستقیم را پیدا کنند و در نهایت نیز تضمینی نیست که انتخاب خوبی انجام داده اند یا خیر.

توجه داشته باشید که آژانس گردشگری فارس یکتا مجری تورهای ترکیه و بویژه تور استانبول بوده و سعی دارد با ایجاد رقابت، خدمات بهتری با قیمت مناسب تری را در اختیار مسافران قرار دهد؛ بنابراین شما می توانید با کارشناسان تور استانبول در فارس یکتا تماس حاصل فرمایید.

 

چرا تور استانبول را بصورت پکیج بخریم و خدمات را بصورت مجزا تهیه نکنیم

تور استانبول و به طور کلی تورهای مسافرتی (همه تورهای خارجی و اغلب تورهای مسافرتی داخلی) را می توان به چند روش تهیه کرد که عبارت اند از:

  • مراجعه حضوری به دفاتر آژانس های مسافرتی در سراسر کشور

معایب: زمان بر بودن، محدودیت تعداد تورهای هر آژانس، احتمال بالای موجود نبودن تور مورد نظر

مزایا: امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مورد مزیت محسوب نمی شود و آژانس های که خدمات خود را آنلاین ارائه می دهند مسلما از اعتبار بالاتری نیز بخوردار خواهند بود.

  • مراجعه به وب سایت یا شبکه های اجتماعی آژانس های مسافرتی و خرید آنلاین

معایب: محدودیت تورها و مقاصد هر آژانس

مزیت: تلاش بیشتر آژانس ها برای جلب رضایت هر مسافر از طریق ایجاد میزیت رقابتی، در دسترس بودن فهرست تورهای متنوع و عدم وجود محدودیت، روند خرید آنلاین + ارتباط تلفنی با آژانس ها در صورت نیاز مسافر، ایجاد فضای رقابتی بین آژانس ها و ارائه قیمت بهتر تورها به مسافر، وجود تمامی اطلاعات در فضای آنلاین و آسانی یافتن تور مورد نظر، امکان سرچ تورها بر اساس قیمت بدون رودربایستی، وجود راهنمای سفر و امکان آشنایی بیشتر با مقصد در حین یافتن تورها، متوجه شدن رنج میانگین قیمت بازار برای تور استانبول.


وجود سایت فروش نقطه قوت آژانس های گردشگری

همانطور که اشاره کردیم روش دوم که از طریق دیجیتال مارکتینگ و فضای آنلاین است توانسته موفق تر باشد. شاید تنها ایرادی که به این نوع خرید تور وارد شود نیاز به تماس تلفنی نهایی با آژانس مربوطه باشد زیرا نیاز به ارسال فایل هایی مثل گذرنامه وجود دارد. البته این موضوع از یک سو برای مسافران خوب است چون از وجود و مکان حقیقی آژانس نیز مطلع می شوند و در صورت وجود مشکل می توانند با کانتری که تور را به آن ها معرفی کرده، تماس بگیرند.

 

مکان های دیدنی استانبول

مسجد ایاصوفیا

مسجد ایاصوفیا که به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده در محل اروپایی استانبول قرار دارد و جزء مسجدهای باشکوه استانبول بشمار می رود و از جمله اماکن محبوب استانبول برای گردشگران نیز محسوب می شود.

 

 

مسجد ایاصوفیا

 

مسجد سلطان احمد

این مسجد از بناهای باشکوه استانبول بشمار می رود که به کاشی های آبی نیز مزین شده است و به همین دلیل به آن مسجد آبی نیز لقب می دهند. این مسجد در نزدیکی مسجد ایاصوفیا قرار دارد و می توانید در زمان بازدید از مسجد ایاصوفیا از این مکان نیز بازدید فرمایید.

جشن رنگ ها در بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول با راهروهای تو در تو و مملو از رنگ سالانه تعداد زیادی مسافر را مجذوب خود می کند. در این بازار از صنایع دستی و محصولات ترکیه بازدید کنید یا اگر قصد خرید سوغاتی دارید در این بازار جهت خرید اجناس با قیمت مناسب تر به گشت و گذار بپردازید.

مسجد رستم پاشا مسجدی با گل های میخک

این مسجد بی نظیر که دستور رستم پاشا بنا شده است از شاهکارهای هنرمندی معماران کشور ترکیه محسوب می شود. در زیر این مسجد چند دکان و مخزن تعبیه شده است که در سال های دور وجود چنین معماری شگفت انگیز می باشد. نقش گل های مینا، زنبق، لاله، میخک و رز از زیبایی های چشم نواز این مسجد است که قطعا نظر هر بازدید کننده ای را جذب خواهد کرد.

 

مسجد رستم پاشا مسجدی با گل های میخک

 

لذت قدم زدن در هیاهوی دلچسب میدان تقسیم و خیابان استقلال

خیابان استقلال و میدان تقسیم یا تکسیم استانبول هر دو از نام های ماندگار برای تمام بازدیدکنندگان استانبول هستند و این خیابان های تاریخی مملو از کافه، رستوران، فروشگاه های کوچک و بزرگ و گالری های فراوان می باشند که حس و حال انرژی و فعالیت را به شما القا خواهند کرد.

 

بهترین زمان سفر به استانبول

زمان سفر شما به شهر استانبول بیشتر به سلیقه و هدف شما از سفر بر می گردد، اگر به دنبال فصلی خوش و اب و هوا برای خرید در ترکیه و استفاده از حراج و اوتلت های فروشگاه های استانبول می گردید، قطعا فصل تابستان مناسب ترین فصل سفر به استانبول خواهدبود اما اگر به گشت و گذار در هوای سرد علاقه دارید قطعا سفر به استانبول در زمستان به شما پیشنهاد خواهدشد. پیشنهاد آژانس گردشگری فارس یکتا به شما عزیزان سفر به استانبول در فصل بهار یا ماه آوریل است که استانبول برای فستیوال ها و برنامه های مفرح آماده می شود.

هزینه سفر به استانبول

هزینه های استانبول نیز کاملا سلیقه ای است و اگر به دنبال خرید و گشت و گذار در بازارهای ترکیه باشید قطعا هزینه سنگین تری را بایستی پرداخت نمایید. پیشنهاد می کنیم که جهت رزرو تور ارزان ترکیه و تور استانبول همین حالا با کارشناسان آژانس گردشگری فارس یکتا تماس بگیرید و از پیشنهادات شگفت انگیز ما مطلع شوید.