سفیر تعیین شده توسط مسئولین سیاسی کشور فرانسه جهت سفارت فرانسه در هر کشوری انتخاب شده است و با تقدیم استوارنامه خود به مسئولین کشور میزبان اقدامات خود را به انجام خواهد رساند. در حال حاضر سفیر فرانسه در ایران آقای فیلیپ تیه بو می باشد. کشور فرانسه در اکثر کشورهای خاورمیانه از جمله ایران سفارت خانه دارد. جالب است بدانید که سفارت فرانسه در ایران قدمت بیش از 150 سال دارد.

تاسیس سفارت خانه در هر کشور با راه اندازی یک وب سایت دو زبانه به زبان فرانسوی و زبان کشور میزبان آغاز می شود که شامل کلیه اطلاعات تماسی، شرایط و ضوابط مختلف سفر و همچنین شرایط ایجاد مراودات تجاری و اقتصادی با کشور فرانسه خواهد بود. اگر میخواهید اطلاعاتی راجع به سفارت فرانسه در ایران، ساعات کاری سفارت فرانسه، روزهای تعطیل و راه های تماسی سفارت فرانسه اطلاعات کسب کنید این مقاله تمامی اطلاعات را در بر خواهدگرفت پس با ما همراه باشید.

همه چیز پیرامون سفارت فرانسه

بطورکلی سفارت فرانسه در شهر تهران شامل 4 بخش کلی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت:

بخش سیاسی که مسئولیت دنبال کردن تحولات سیاسی میان کشورهای مختلف و کشور فرانسه را برعهده دارد.

بخش کنسولی که عموماً افرادی که می خواهند از این کشور بازدید کنند با آن سر و کار خواهند داشت. این بخش به امور و روادید مربوط به اتباع فرانسوی می پردازد بطور مثال اگر یک فرانسوی بخواهد در انتخابات کشورش شرکت کند بایستی به این بخش مراجعه نماید. بعلاوه آن که بخش کنسولی سفارت فرانسه وظیفه پیگیری امور غیرفرانسویانی که می خواهند به این کشور سفر کنند را برعهده دارد.

بخش اقتصادی سفارت فرانسه که جهت برقراری روابط اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور فعالیت می نماید.

بخش فرهنگی سفارت فرانسه نیز وظیفه ترویج و شناساندن فرهنگ فرانسه را به مردم کشور میزبان برعهده دارد و افراد را جهت سفر به این کشور و گشت و گذار در آن ترقیب می نماید.

اطلاعات تماس و آدرس سفارت فرانسه در تهران

آدرس دقیق سفارت فرانسه در شهر تهران: خیابان نوفل لوشاتو پلاک 64-66 می باشد. جهت رفتن به سفارت فرانسه در تهران بهترین راه، رفتن به میدان فردوسی از طریق خطوط بی آر تی و مترو است. از میدان فردوسی تا خیابان نوفل لوشاتو نیز تنها 7 دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

آدرس وب سایت سفارت فرانسه: www.ir.ambafrance.org

شماره تماس سفارت فرانسه: 64094000-021

شماره فکس سفارت فرانسه: 64094093-021 و 64094094-021

 

اطلاعات تماس و آدرس سفارت فرانسه در تهران

 

ساعات کاری سفارت فرانسه و روزهای تعطیل

سفارت خانه فرانسه در تهران از روز یکشنبه لغایت پنجشنبه هر هفته از ساعت 7:30 لغایت 20:00 مشغول به خدمت دهی می باشد.

روزهای تعطیل رسمی سفارت فرانسه:  25 دسامبر (تولد حضرت مسیح)، اول ژانویه (آغاز سال میلادی)، 30 می (عروج حضرت مسیح)، 15 اوت (عروج حضرت مریم) و 11 نوامبر (آتش بس جنگ جهانی اول) علاوه بر تعطیلات رسمی مطابق با تقویم کشور همانند تاسوعا، عاشورا، روز ملی شدن صنعت نفت و … تعطیل است. تاریخ دقیق روزهای تعطیل سفارت خانه فرانسه در ایران مطابق با تقویم شمسی و میلادی در وب سایت این سفارت مشخص شده است.

 

شرایط اخذ ویزای توریستی فرانسه

متقاضیان سفر به فرانسه می توانند با استفاده از دو روش متفاوت نسبت به درخواست ویزای شینگن فرانسه اقدام کنند. از معمول ترین روش ها برای درخواست ویزا مراجعه حضوری به کنسولگری کشور مورد نظر می باشد. اما به دلیل ازدحام درخواست کنندگان ویزای فرانسه، سفارت این کشور اقدام به برون سپاری بخش اعظمی از این امور به مرکز کارگزاری VFS Global نموده است. مرکز VFS به عنوان نمایندگی رسمی کنسولگری فرانسه کلیه ی فرآیند اخذ ویزای توریستی فرانسه اعم از تشکیل پرونده و دریافت مدارک، انگشت نگاری و سایر مراحل صدور ویزای فرانسه را برعهده دارد.

 

 

شرایط اخذ ویزای توریستی فرانسه

 

اعتبار ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه برای کسانی مناسب است که قصد گردشگری و دیدار از کشور فرانسه را دارند. اعتبار ویزای توریستی کشور فرانسه ۳ ماه می باشد و قبل از پایان این مدت باید به کشور خود مراجعه کنید. افرادی که از این نوع ویزا برخوردار می باشند نمی توانند هیچ گونه شغلی را در کشور فرانسه به عهده بگیرند.

گردشگران فقط می توانند از خدمات درمانی این کشور استفاده کنند. درج عبارت DUREE DU SEJOUR / DURATION OF STAY بر روی ویزا به مفهوم تعداد روزهای مجاز برای اقامت در کشور های عضو شینگن است. به عنوان مثال، اگر کنسولگری فرانسه حالت ویزای visa de circulation را فعال کرده باشد، به شما امکان حضور حداکثر 90 روز در هر بازه 6 ماهه را می دهد.

 

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی فرانسه

  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ برگشت از سفر و چهار صفحه خالی
  • دو قطعه عکس رنگی ⅗ * ⅘ ، سرشانه به بالا، ۷ درصد چهره از رو به رو ، زمینه سفید ، بدون عینک، گردی صورت کاملا مشخص باشد.

* عکس می بایست متفاوت از عکس پاسپورت و ویزاهای گذشته باشد.

* عکس قدیمی تر از ۶ ماه نباشد.

  • ترجمه تمام صفحات شناسنامه

هزینه های اخذ ویزای فرانسه

  • بالای ۱۲ سال ۱۲۰ یورو
  • ۶ الی ۱۲ سال: ۸۰ یورو
  • زیر ۶ سال : ۴۰ یورو

*حضور افراد زیر ۱۲ سال برای انگشت نگاری الزامی نمی باشد.

 

تمکن مالی جهت ویزای توریستی فرانسه

  • اظهارنامه بانکی.
  • قرارداد شغلی با ذکر میزان حقوق.
  • میزان درآمد از املاک اجاره ای.
  • طرح مزایای بازنشستگی.
  • اظهار نامه ی حامی مالی مبنی بر تامین کلیه ی هزینه ها در زمان اقامت.
  • با توجه به هدف سفر باید اسنادی مبنی بر محل اقامت در حین سفر به کنسولگری کشور فرانسه ارائه گردد.
  • رسید رزرواسیون هتل یا هاستل در کشور فرانسه.
  • گواهی پذیرش صادر شده توسط شخص میزبان برای اسکان دادن صاحب ویزا.
  • ارائه ی اجاره نامه در صورت اجاره ی ملک در مدت اقامت در کشور فرانسه.
  • ارائه ی سند مالکیت ملک در کشور فرانسه.

 

مراحل اخذ ویزای توریستی فرانسه

 

سفارت فرانسه؛ آدرس، راه‌های ارتباطی، ساعات کاری+ شرایط اخذ ویزای فرانسه

 

بررسی کلیه ی تقاضاهای ویزای شینگن فرانسه توسط کنسول و سفارت این کشور در تهران بررسی و ارزیابی می گردد. زمانی که به وب سایت رسمی France-visas وارد می شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند مراحل پیگیری و درخواست ویزای توریستی فرانسه می باشد، که شامل موارد زیر است:

جمع آوری اطلاعات اولیه متقاضی:

در این قسمت کافیست گزینه ی visa wizard را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه ی یاد شده سیستم به صورت خودکار با پرسش یک سری از سوال ها شرایط شما را می سنجد و نوع ویزا مورد نیاز و مراحلی را که برای اخذ آن باید طی کنید را به شما ارائه می دهد.

پر کردن فرم درخواست ویزا:

در مرحله دوم با انتخاب گزینه online application form به بخش درخواست الکترونیکی ویزا وارد می شوید. فرم نمایش داده شده بر روی صفحه را باید به طور دقیق و کامل به زبان انگلیسی پر کنید.

رزرو وقت سفارت فرانسه:

در این مرحله باید با در نظر گرفتن نوع ویزای درخواستی خود، ایمیلی مبنی بر درخواست وقت سفارت به آدرس کنسولگری کشور فرانسه ارسال کنید. مطابق با زمان مورد نیاز برای بررسی مدارک و درخواست شما برای اخذ ویزاهای بلند مدت ۳ ماه و برای ویزاهای کوتاه مدت ۲ هفته تا ۳ ماه قبل از سفر اقدام کنید.

ارائه مدارک:

پس از تکمیل مدارک باید در زمان مشخص شده در محل سفارت حضور پیدا کنید. سپس مدارک خود را به افسر کنسولگری ارائه نمایید. در این مرحله هزینه ی صدور ویزا از شما اخذ می شود و اموری چون انگشت نگاری و گرفتن عکس بیومتریک انجام می گردد.

نتیجه گیری

مشاوران تیم تخصصی فارس یکتا همواره در تلاش هستند که در امور مربوط به مهاجرت کانادا به متقاضیان بهترین مشاوره را بدهند پس هم اکنون با کارشناسان فارس یکتا در ارتباط باشید.