کانادا، کشوری که این روزها بیشترین تعداد مهاجر را از سراسر جهان به خود جذب می کند، شرایط و ضوابط خاصی برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا دارد که اگر قصد اقامت موقت یا دائم در این کشور پهناور را دارید، ویزای مولتیپل کانادا می باشد. بهترین. گزینه برای شما خواهد بود.

همانطور که قبلا شنیده اید یکی از مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا انگشت نگاری است و از آنجایی که سفارت کانادا در ایران وجود ندارد، این مرحله از اخذ ویزای مولتی کانادا از طریق کارگزاران معتبر در کشورهایی از جمله انجام می شود. مانند ارمنستان و ترکیه. بودن

بهترین راه برای گرفتن وقت انگشت نگاری آنلاین از طریق وب سایت رسمی کانادا یا VFS Global است که پس از تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه ها، زمان انگشت نگاری مشخص می شود. لازم به ذکر است که انگشت نگاری فقط به صورت حضوری برای اخذ ویزای چند بار ورود کانادا امکان پذیر است.

ویزای مولتی کانادا و تفاوت ویزای مولتی و 5 ساله

ویزای چند ورودی کانادا یکی از انواع ویزاهایی است که می توانید برای ورود به کانادا و زندگی و کار در آنجا استفاده کنید. این ویزا ویژگی های خاص خود را دارد و اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید قبل از هر اقدامی باید با انواع آن آشنا شوید. در این مقاله بیشتر در مورد ویزای مولتیپل کانادا صحبت خواهیم کرد.

ویزای مولتی کانادا در دسته اقامت موقت قرار می گیرد که با هر بار ورود به این کشور به منظور گردشگری، ملاقات با خانواده و اقوام، دوره های کوتاه مدت یا سمینارها و یا حتی بررسی می توانید از این ویزا تا 5 سال به مدت 6 ماه استفاده کنید. شرایط زندگی برای سکونت به طور منظم به این کشور سفر کنید.

در واقع اگر یک دوره آموزشی کوتاه مدت 6 ماهه در کانادا برگزار شود، می توانید با ویزای مولتی کانادا بدون نیاز به مجوز تحصیل در این دوره شرکت کنید. البته با این ویزا نمی توانید در دوره های طولانی مدت ثبت نام کنید، کار کنید یا از حقوق شهروندی و خدمات پزشکی کانادا بهره مند شوید.

تفاوت ویزای مولتی با ویزای توریستی کانادا در این است که تا زمان اعتبار پاسپورت نیازی به تمدید ویزای مولتی نیست. به این ترتیب می توانید بدون محدودیت و تمدید ویزا به کانادا سفر کنید. این ویزا 10 سال اعتبار دارد اما از آنجایی که اعتبار پاسپورت های ایرانی تنها 5 سال است، اکثر ایرانی ها مولتی ویزا را به عنوان ویزای 5 ساله می شناسند. با این ویزا فقط اجازه اقامت موقت و محدود در کانادا را دارید و حقوق شهروند آمریکایی را ندارید.
• ویزای توریستی: دو نوع ویزای توریستی وجود دارد: سینگل و مولتی. با ویزای سینگل یا یک بار ورود تنها یک بار مجاز به سفر به کانادا هستید و پس از خروج از کانادا باید مجددا برای سفر بعدی ویزا دریافت کنید.
• ویزای مولتیپل: در حال حاضر به تمامی ویزاهای توریستی که اداره مهاجرت کانادا برای گردشگران صادر می کند، ویزاهای چندگانه می گویند که ممکن است آن را به عنوان ویزای 5 ساله یا ویزای چند بار ورود نیز بشناسید.
• ویزای مولتیپل: با توجه به تعریف ویزای مولتیپل، شاید بهتر باشد این ویزا را زیرمجموعه ای از ویزای چندگانه در نظر بگیرید. در واقع ویزای مولتی به دو دسته متقاضی ویزای توریستی چندگانه ارائه می شود که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح دادیم. ویزای چند ورودی زیرمجموعه ای از ویزای موقت کانادا است. اگرچه این ویزا به عنوان ویزای 5 ساله استفاده می شود، اما اعتبار آن یک ماه قبل از پایان دوره 5 ساله به پایان می رسد.

 

تمدید ویزای چندگانه کانادا

در ابتدا توجه داشته باشید که اعتبار پاسپورت شما تا 7 ماه قبل از پایان اعتبار 5 ساله گذرنامه های ایرانی برای تمدید ویزا معتبر است. با ویزای مولتیپل تا 6 ماه می توانید در کانادا بمانید و در صورت تمدید ویزای خود می توانید تا 18 ماه در کانادا بمانید. در این صورت می توانید در مدتی که در کانادا هستید ویزای خود را تا 3 بار تمدید کنید.

مدارکی که برای تمدید ویزا ارسال می کنید همان مدارکی است که هنگام درخواست ویزا به کنسولگری ارسال کرده اید. از آنجایی که برای درخواست ویزای خود انگشت نگاری شده اید، می توانید برای تمدید ویزا تا 10 سال بدون انگشت نگاری اقدام کنید.

از طرفی در بهار سال 91 سفارت کانادا در ایران غیرفعال شد که در نتیجه ایرانیانی که اثر انگشت آنها مربوط به قبل از سال 91 در ایران است باید دوباره مراحل انگشت نگاری را برای تمدید ویزای خود طی کنند. اما اگر این کار را در مراکز VOK در کشورهای همسایه انجام داده اید، اثر انگشت شما دو سال اعتبار دارد.
برای تمدید ویزا، مانند درخواست ویزا، به صورت آنلاین درخواست می دهید. در موسسه مهاجرتی ایران به کانادا پس از اقدام آنلاین و دریافت پاسخ مثبت ویزا، پاسپورت شما دریافت می شود.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای چندگانه کانادا هستند؟

خلاصه اگر بتوانید افسر پرونده را متقاعد کنید واجد شرایط هستید.
شما می توانید این کار را با نشان دادن نیاز خود به سفرهای متوالی به این کشور یا دعوت نامه معتبر از یک مقیم دائم یا شهروند کانادا انجام دهید. علاوه بر داشتن سایر شرایط از جمله سلامت کامل، تمکن مالی، انگیزه بازگشت، نداشتن سابقه کیفری و اگر یکی از دو دسته افراد زیر هستید، واجد شرایط اخذ ویزای مولتیپل می باشید:
● متقاضیانی که به طور مداوم به کانادا سفر می کنند (به دلایل قابل قبول کنسولگری کانادا).
● والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ هایی که قبلاً از طریق فرزند یا نوه خود به این کشور مهاجرت کرده اند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای مولتیپل کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای بلند مدت کانادا شامل چندین دسته است:

مدارک شناسایی: فرم ها و مدارک سفارت، شناسنامه، پاسپورت و چندین قطعه عکس 3*4، سند ازدواج. در پاسپورت شما باید حداقل دو ویزای شینگن ثبت شود تا ویزای طولانی مدت یا چندگانه دریافت کنید. ویزای شینگن در واقع یک رکورد خوب سفر برای شما است که نشان می دهد در کانادا پناهنده نخواهید بود.

مدارک کار: فیش حقوقی، نامه استخدامی، مرخصی در سربرگ شرکت، لیست بیمه کارمندان یا جواز کسب، آگهی تاسیس، آخرین لیست مالیاتی، نامه بانک و … برای کارفرمایان که باید ترجمه و مهر رسمی باشد. . بودن

مدارک مربوط به اقامت: گواهی رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت، بیمه نامه مسافرتی، ناظر هتل یا دعوتنامه.

مدارک مالی: نامه تمکن مالی (حداقل 100 میلیون تومان) به همراه صورتحساب چهار ماهه بانکی و مهر بانکی که نشان دهد توانایی مالی کافی برای ورود به کانادا را خواهید داشت.

شرایط ویزای چندگانه کانادا

برای دریافت این ویزا باید افسر سفارت را متقاعد کنید که شرایط دریافت این ویزا را دارید. اما چه شرایطی؟

اول از همه باید نشان دهید که توانایی مالی دارید. اگر همراه یا اعضای خانواده خود را با خود ببرید، هزینه های آنها را نیز تقبل خواهید کرد. حمایت مالی شما باید به گونه ای باشد که بتوانید به کشور مبدا خود بازگردید.

همچنین باید به افسر ثابت کنید که قبل از پایان مدت ویزا و پایان دوره 6 ماهه آن، کانادا را ترک خواهید کرد. یعنی دلایل قانع کننده ای برای افسر بیاورید که ثابت کنید با هدف خاصی به این کشور رفته اید و دوباره به کشور خود برگردید و انگیزه بازگشت شما نیز او را قانع کند.

از نظر سفارت شما باید فردی قانونمند و بدون سابقه کیفری باشید و همچنین برای امنیت این کشور مشکلی نداشته باشید! به خاطر داشته باشید که نباید قصد کار در تضاد با ویزای دریافتی خود را داشته باشید، مگر اینکه مجوز این فعالیت به شما داده شده باشد. علاوه بر این، سلامت روحی و جسمی شما نیز شرط لازم برای دریافت این ویزا محسوب می شود. به طور کلی این ویزا برای والدینی که فرزندانشان اقامت دائم این کشور دارند یا افرادی که به طور مداوم به کانادا سفر می کنند راحتتر صادر می شود.

 

باورهای غلط در اخذ ویزای چندگانه کانادا

موارد زیر اطلاعات اشتباهی است که معمولا در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و به راحتی باعث ریجکت ویزا می شود:

تصور اشتباه شماره 1: دعوت نامه یک دوست یا حتی یک خواهر یا برادر معتبر نیست و باید با یک دعوت نامه کاری جایگزین شود.

افسانه شماره 2: ساکنان دائمی نمی توانند دعوت نامه صادر کنند.

تصور اشتباه شماره 3: بهتر است به صورت خانوادگی برای ویزا اقدام کنید.

تصور اشتباه شماره 4: سفر با اثر انگشت به اروپا برای دریافت این ویزا مناسب تر است.

تصور اشتباه شماره 5: بدون سفر به یکی از کشورهای حوزه شینگن و صرف داشتن دعوتنامه می توانید برای این ویزا اقدام کنید.

تصور اشتباه شماره 6: فایل باید به صورت آنلاین ارسال شود.

همچنین باید موارد زیر را به خاطر بسپارید:

ویزای شینگن بدون ورود و خروج در اخذ ویزای چندگانه کانادا موثر نیست.

ویزای تجاری شینگن جزء سوابق سفر شما محسوب نمی شود.

ویزای آسیایی به جز ژاپن و روسیه تاثیری در اخذ ویزای مولتیپل کانادا ندارد.

فقط داشتن یک یا دو ویزای شینگن، بدون دعوتنامه، شانس این ویزا بسیار کم است.

دانش آموزانی که در کانادا تحصیل می کنند فقط می توانند برای والدین خود دعوت نامه ارسال کنند و این امکان برای خواهر و برادرشان وجود ندارد.

مشاوران تیم تخصصی فارس یکتا همواره در تلاش هستند تا بهترین مشاوره را به متقاضیان در امور مربوط به مهاجرت به کانادا ارائه دهند، پس هم اکنون با کارشناسان فارس یکتا در تماس باشید.