شهر پاریس پایتخت فرانسه که در شمال فرانسه و در کرانه ود سن قرار دارد یکی از مراکز اصلی جذب گردشگر در قاره اروپا می باشد و از جانب دیگر نیز پاریس را می توان یکی از قطب ها فرهنگی و تمدن اروپا دانست. زیبایی بی حد مرز پاریس به آن لقب عروس شهرهای دنیا یا شه روشنایی ها را داده است. پاریس با وجود معماری های خاص و کم نظیر نظر هر مخاطبی را جذب خود خواهد کرد. جالب است بدانید که در کشور فرانسه و بالاخص پاریس اختلاف طبقه اقتصادی مردم بسیا پایین بوده و به همین دلیل نیز میزان فقر در این کشور پایین می باشد.از جاذبه های گردشگری پاریس میتوان به برج ایفل، کاخ ورسای و موزه لوور اشاره نمود که سالانه میلیون ها گردشگر را جذب خود می کنند. اگر عاشق فرانسه هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به این کشور و شهر زیبای پاریس بدست آورید در این مقاله با ما همراه باشید

پاریس عروس شهرهای دنیا

پاریس شهری با غذاهای لذیذ، کافه های دلنشین در کنار خیابان و مکانی برای نشستن و لذت بردن از فضای هنری و رمانتیک است. تلفیق مدرنیته و تمدن اصیل شهر پایس را به مهد مد و فشن تبدیل کرده است و سالانه افراد شیک پوش زیادی جهت خرید لباس و کلاه فرانسوی به این شهر سفر می کنند. پاریس بزرگترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از لحاظ تولید ناخالص است. پاریسی ها با دارا بودن 42700 دلار تولید ناخالص سرانه رتبه اول را از این نظر در قاره اروپا دارند. جالب است بدانید که دفتر 36 شرکت از لیست 500 شرکت برتر جهان در پاریس قرار دارد و این شهر میزبان سازمان های بین المللی چون یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و اتاق بازگانی بین المللی است.

تاریخچه پاریس

پاریس در طول تاریخ رویدادهای مختلفی را به خود دیده است و می تواند شما را با تاریخ و تمدن پر فراز و نشیب فرانسه آشنا کند. با انقلاب صنعتی و آغاز حکومت امپراتوری دوم فرانسه، پاریس بیشترین میزان رشد خود را شاهد بود. در سال 1840 خیابان ها عریض جای خود را به خیابان های باریک دادند و در سال های بعد راه آهن پاریس به کار افتاد و تغییرات زیادی پیرامون زیبایی شهر صورت گرفت که پاریس را به شهری مدرن، زیبا و مجلل تبدیل کرد. پاریس در چهار دوره میزبان نمایشگاه جهانی بود که در آن کشورهای انقلاب صنعتی بیشترین پیشرفت های خود را به نمایش می گذاشتند.

آب و هوای پاریس

پاریس دارای آب و هوایی اقیانوسی است چرا که در مجاورت اقیانوس اطلس قرار دارد بنابراین این شهر زیبا در اغلب اوقات بارانی است به بارندگی های مداوم مشهور است. یکی از بهترین زمان هایی که اقلیم این شهر را زیبا می کند فصل تابستان است بسیار ی از گردشگران برای دیدن اوج زیبایی این شهر در تابستان راهی فرانسه می شوند. البته باید در نظر بگیرید که تابستان شلوغ ترین و گران ترین زمان سفر به این شهر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به تور فرانسه و بهترین زمان سفر به فرانسه با کارشناسان فارس یکتا در ارتباط باشید.

جمعیت، مساحت و مذهب شهر پاریس

مساحت پاریس 105 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت منطقه شهری پاریس حدود 10 میلیون نفر است که با احتساب جمعیت حومه پاریس، حدود 13 میلیون نفر خواهد شد. منطقه شهری و حومه این شهر که شامل چند شهر و روستای متعدد است نقش مهمی را در توسعه پاریس ایفا کرده است. پاریس جزء بزرگترین شهرهای اروپا می باشد که بعد از چین و روسیه بیشترین تعداد گردشگر را در دنیا نصیب خود می کند.

مذهب رایج در بین مردم پاریس مذهب کاتولیک است و وجود کلیساهای مجلل در این شهر نیز از جاذبه های گردشگری پاریس بشمار می رود.

دیدنی های شهر پاریس از نگاه گردشگران

برج ایفل سمبل شهر پاریس

همانطور که می دانید نماد اصلی پاریس برج 300 متری ایفل می باشد که در سال 1889  و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه توسط گوستاو ایفل بنا شده و در زمان خود بلندترین بنای جهان نیز بشمار می رفت. برج ایفل در ابتدا با بنایی موقت ساخته شد اما بعد از نمایشگاه صنعت و تکنولوژی باقی ماند و یکی از زیباترین نمادهای شهر پاریس شد.گردشگران بوسیله اسانسورهای تعبیه شده در این برج و با پرداخت هزینه حدودی 15 الی 25 یورو می توانند از طبقات بالایی دیدن نمایند.

موزه لووربزگترین موزه جهان واقع در شهر پاریس

موزه لوور محل نگهداری 6500 تابلوی نقاشی از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی می باشد که سالانه میلیون ها هنرمند از جای جای کره زمین را جذب خود می کند همچنین موزه لوور محل نگهداری آثار ارزشمند قدیمی و عتیقه ای می باشد که در طول سالیان سال از تمام قاره ها در آن گرد هم آمده اند. جالب است بدانید که آثار ارزشمندی از جهان اسلام و مخصوصا کشور عزیزمان ایران نیز در این موزه قرار دارد که دیدن آن ها از طریق خرید تور فرانسه خالی از لطف نیست.

 

موزه لووربزگترین موزه جهان واقع در شهر پاریس

 

کلیسای نوتردام بانوی پاریس

کلیسای نوتردام که سوژه داستان های «ویکتور هوگو» نویسنده مشهور فرانسوی بوده از معماری خاصی برخوردار است. در جای جای دیوارهای این کلیسا مجسمه هایی زیبا دیده می شود. کلیسای نوتردام را به بانوی پاریس می شناسند که یکی از بهترین نمونه های سبک «گوتیک» محسوب می شود. این کلیسا در مکانی قراردارد که قبلا رومی ها در آن معبدی برای پرستش «ژوپیتر» ساخته بودند. نوتردام کلیسایی است که نظر همه گردشگران را به خود جلب کرده است. جغرافی دانان می گویند: هر طور که محاسبه کنید، این کلیسا درست در مرکز شهر پاریس واقع شده است. سالانه تعداد زیادی از گردشگران با مذاهب  و ملیت های مختلف برای دیدن این کلیسا به پاریس می آیند.

 

کلیسای نوتردام بانوی پاریس

 

خیابان شانزه لیزه معروف ترین خیابان فرانسه

بلواری عریض که به دلیل سینماها و فروشگاه هایش از معروف ترین خیابان های جهان بشمار می رود. حتی شنیده شده برخی گردشگران لقب بهترین خیابان جهان را به آن اختصاص داده اند.

 

خیابان شانزه لیزه معروف ترین خیابان فرانسه

 

کاخ ورسای نماد شکوه و عظمت کشور فرانسه

کاخ ورسای که یکی از بزرگترین کاخ های باقیمانده از دوران پادشاهی لویی ها و ناپلئون است که روزانه هزاران گردشگر برای تماشای این کاخ به پاریس می آیند. البته این کاخ در حومه شهر پاریس واقع است و به دلیل آب و هوای معتدل درختان زیبایی دارد که به باغ کاخ شکوه زیادی داده است. گویی درخت هایش را با خط کش یک اندازه کرده اند.

 

کاخ ورسای نماد شکوه و عظمت کشور فرانسه

 

سخن آخر پیرامون شهر پاریس

پاریس امروزه یکی از مراکز برجسته جهان برای کسب و کار، مد، سرگرمی، هنر و فرهنگ است. این شهر تنها شهری است که بدون اینکه به آنجا رفته باشیم برایمان آشناست. شهر رویایی پاریس زادگاه عشق و عاشقی، رمان و فیلم های درام وعاشقانه است. به قول اروپایی ها، این شهر یک موزه بصری است: از برج ایفل، سمبل آشنای پاریس گرفته تا شانزلیزه که بهشت مد است، تا کلیسای مرموز و افسانه‌ای نوتردام، تا رود پر آب سن و کاخ باشکوه ورسای و… این شهر را به یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است. جاذبه ها و جاهای دیدنی پاریس تمام نشدنی است. اگر به دنبال تور فرانسه و بازدید از شهر پاریس هستید همین حالا با کارشناسان فارس یکتا تماس بگیرید.