معرفی انگلیس

انگلستان همواره یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. به‌خصوص بعد از جدا شدن از اتحادیه‌ اروپا، سفر به انگلستان ارزان‌تر شده است. لندن یکی از زیباترین و پربازدیدترین شهرهای دنیا است که گردشگران سراسر دنیا را جذب تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های بی‌نظیر خود می‌کند. شهرهای کوچک انگلستان نظیر باث و آکسفورد، هم جمعیت کمتری دارند و هم از نظر جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، در دنیا بی‌نظیر هستند. لیورپول، زادگاه گروه بیتلز، تاریخی غنی در موسیقی دارد. در گوشه و کنار انگلستان، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، هزاران جاذبه‌ طبیعی هم وجود دارد که مورد توجه گردشگران قرار دارند.

آب و هوای انگلستان چگونه است؟

وقتی صحبت از انگلیس می‌شود، احتمالا اولین چیزی که به ذهن همه ما خطور می‌کند، آب و هوای بارانی آن است. هرچند که باران، عضو اصلی آب و هوای انگلستان است، اما ناپایداری هوا، عنصر مهم‌تری در این میان به شمار می‌آید. ناپایداری هوا در فصل بهار بیشتر از همیشه به چشم می‌آید. در فصل بهار دمای هوا بین ۶ الی ۱۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است. بنابراین باید آمادگی هر نوع هوایی را داشته باشید و لباس‌های مختلفی با خود بیرون ببرید.

آب و هوا در فصل تابستان متعادل‌تر است و گاهی دما تا ۲۳ درجه هم بالا می‌رود. هرچند عمر تابستان از باقی فصل‌ها در انگلستان کمتر است. بیشترین فصلی که باید در آن انتظار باران را داشته باشید، فصل پاییز است. در این فصل، دمای هوا هم تا حد زیادی پایین می‌آید، اما در نهایت سردترین فصل سال در انگلستان، زمستان است. دمای هوا در این فصل به زیر صفر هم می‌رسد و می‌توانید انتظار یخ‌بندان نیز داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به انگلیس چه موقعی است؟

با توجه به تمامی شرایط آب و هوایی که در بالا ذکر کردیم، بهترین فصل سفر به انگلستان از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است. در این فصل‌ها هوا بیشتر مواقع آفتابی است، اما باز هم باید انتظار باران را داشته باشید. البته باید گفت که در این مواقع هزینه‌های سفر به این کشور به‌خصوص هزینه اقامت در هتل‌ها بسیار زیاد است. بنابراین اگر بخواهید مقرون‌به‌صرفه سفر کنید، بهتر است فصل‌های سرد سال را انتخاب کنید؛ یعنی فصل‌‌هایی که آف‌سیزن محسوب می‌شوند و طی آن توریست‌های کمتری به انگلستان سفر می‌کنند.

اگر به شرکت در فستیوال‌ها و رویدادها علاقه‌مند هستید، می‌توانیم به رویدادهایی مثل مسابقات تنیس جهانی ویمبلدون اشاره کنیم که در تیر ماه برگزار می‌شود.

هزینه‌ های سفر به انگلیس

هزینه اماکن اقامتی

هزینه‌ اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی ۱۵ تا ۴۰ پوند استرلینگ است. این هزینه در شهرهای بزرگ بیشتر و در حومه‌ شهرها کمتر است. امکانات این هاستل‌ها معمولا شامل اینترنت رایگان، صبحانه، یک اتاق اشتراکی، تلویزیون و امکانات خشکشویی است. هزینه‌ اقامت در اتاق‌های خصوصی هاستل‌ها از ۵۰ پوند شروع می‌شود.

گزینه‌های ارزان در میان هتل های انگلیس امکانات یکسانی دارند و قیمت‌ آن‌ها از شبی ۶۰ پوند برای اتاق دوتخته شروع می‌شود.

کرایه‌ آپارتمان بین ۳۰ تا ۴۰ پوند برای اتاق مشترک هزینه دارد. در صورتی که بخواهید یک واحد کامل آپارتمان را کرایه کنید، هزینه‌ آن از شبی ۷۰ پوند شروع می‌شود.

اردوگاه‌های متعددی در سراسر این کشور وجود دارند که امکانات پایه را به مهمانان عرضه می‌کنند. برای چادر زدن در این اردوگاه‌ها در حدود شبی ۷ پوند باید بپردازید.

هزینه‌ غذا

در انگلستان می‌توانید غذاهای بسیار ارزانی پیدا کنید. چیپس و ماهی و کباب فقط ۲ پوند قیمت دارند. غذاهای آسیایی و هندی را هم می‌توانید با پرداخت فقط ۶ پوند بخرید. برای غذا خوردن در رستوران‌های معمولی باید در حدود ۲۵ پوند بابت یک وعده غذای اصلی بپردازید.

در انگلستان، غذا خوردن در رستوران هزینه‌ زیادی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، باید تا جایی که ممکن است رستوران نروید. اگر بخواهید خودتان آشپزی کنید، هزینه‌ خرید مواد اولیه برای یک هفته ۴۵ پوند می‌شود. این مواد شامل میوه، سبزی، پاستا، مرغ و مواد لازم برای تهیه‌ ساندویچ است.

هزینه حمل و نقل عمومی

در بریتانیا، سرویس خط آهن ملی همیشه گران است. سفر از لندن به لیورپول ۲۵ پوند و در ساعات شلوغ، ۱۵۰ پوند هزینه دارد. برای اینکه بتوانید بلیط‌های ارزان‌تری گیر بیاورید باید در ساعت‌های خلوت سفر کنید یا حداقل از یک هقته قبل بلیط خود را رزرو کنید.

ارزان‌ترین راه برای سفر به گوشه و کنار این کشور، استفاده از مگاباس است. کرایه‌ این سرویس از ۱ پوند شروع می‌شود. البته برای اینکه بلیط با این قیمت گیر بیاورید باید یک ماه قبل رزرو کنید اما اگر این موقعیت را از دست دادید نگران نباشید، بیشترین قیمت این بلیط ۱۰ تا ۱۵ پوند است. با پرداخت ۱۲۵ پوند در هفته می‌توانید ماشین کرایه کنید. فراموش نکنید که باید از سمت چپ رانندگی کنید.

هزینه فعالیت‌های تفریحی

بیشتر فعالیت‌های تفریحی در انگلستان ارزان هستند. موزه‌های انگلستان رایگان هستند در حالی که هزینه‌ ورودی قلعه‌ها و سایر جاذبه‌های گردشگری در حدود ۱۰ پوند است. هزینه ورودی برج لندن ۲۵ پوند است! سایر فعالیت‌های تفریحی مثل دوچرخه‌سواری، تور اماکن تاریخی و… تا ۸۰ پوند هزینه دارند.

میانگین هزینه‌ روزانه‌ پیشنهادی: ۵۰ پوند

البته این هزینه‌ پیشنهادی در شرایطی محاسبه شده است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید، بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از موزه‌های رایگان بازدید کنید: در همه‌ شهرهای انگلستان، موزه‌های عمومی، رایگان هستند و هزینه‌ ورودی ندارند. بازدید از موزه‌ها بهترین راه برای آشنا شدن با تاریخ، فرهنگ و هنر این کشور است. با بازدید از موزه‌ها می‌توانید روزهای بارانی را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بگذرانید.

از کارت Taste of UK استفاده کنید: با داشتن این کارت‌ها می‌توانید در رستوران‌های منتخب تخفیف بگیرید یا به‌ازای پرداخت هزینه‌ یک غذا، دو غذا بگیرید. برای دریافت این کارت، لازم نیست که مقیم بریتانیا باشید.

در کافه‌ها غذا بخورید: غذا خوردن در رستوران‌ های انگلیس گران تمام می‌شود اما در کافه‌های محلی می‌توانید غذاهای لذیذ و کاملی را با قیمت‌های ارزان نوش جان کنید. بیشتر کافه‌های محلی انواع غذا هم سرو می‌کنند و شما با پرداخت کمتر از ۱۰ پوند می‌توانید غذای خوبی بخورید. حسن دیگر غذا خوردن در کافه‌ها این است که این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا با اهالی شهرها از نزدیک آشنا شوید و زندگی روزمره‌ آن‌ها را ببینید.

از تخفیف وعده‌ ناهار استفاده کنید: راه دیگری که برای کاهش هزینه‌ غذا در انگلستان وجود دارد این است که وعده‌ ناهار را در رستوران میل کنید. بسیاری از رستوران‌ها برای وعده‌ ناهار تخفیف یا منوی ویژه دارند. با پرداخت حدود ۱۰ پوند می‌توانید غذای عالی در رستوران بخورید. بنابراین اگر نمی‌توانید از غذا خوردن در رستوران‌های انگلستان چشم‌پوشی کنید، این کار را به وعده‌ ناهار موکول کنید و شام را خودتان بپزید.

از کلیساهای جامع دیدن کنید: بسیاری از کلیساهای جامع در انگلستان، هزینه‌ ورودی ندارند. این فرصتی عالی برای بازدید از معماری انگلستان در قرون پانزدهم تا نوزدهم میلادی است بدون اینکه هزینه‌ای بپردازید.

بلیط‌ها را زودتر رزرو کنید: همه‌ وسایل حمل و نقل عمومی را از قبل رزرو کنید، حتی اگر هنوز برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌اید. با برنامه‌ریزی و رزرو از قبل، کرایه‌ها تا ۲ پوند کاهش پیدا می‌کند. سرویس مگاباس فقط اتوبوس ندارد بلکه قطارهای زیادی هم در سراسر انگلستان حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید سفر ارزان به گوشه و کنار انگلستان داشته باشید از همین سرویس استفاده کنید.

در باغچه‌ها چادر بزنید: با استفاده از سایت Campinmygarden.com می‌توانید منزل یا باغ یکی از اهالی را انتخاب کنید و در حیاط آن‌ها رایگان چادر بزنید یا هزینه‌ بسیار اندکی در حدود ۳ پوند بپردازید. این کار در انگلستان بسیار رواج دارد و شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای اقامت در یک شهر است.

از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنید: بیشتر شهرهای بزرگ انگلستان تورهای پیاده‌روی رایگان دارند. این تورها معمولا چند ساعت طول می‌کشند و روشی عالی برای بازدید از آثار و مناطق تاریخی شهر هستند. برخی از این تورها روی یک جاذبه‌ خاص تمرکز دارند، مثلا معماری، تاریخ یا غذا.

مکان های دیدنی انگلیس

یکی از پربازدید ترین کشورهای دنیا انگلستان است. این کشور، جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد. با هر سلیقه‌ای که به این کشور سفر کنید، مطمئنا رضایت‌تان جلب می‌شود. جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی را در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور می‌توانید پیدا کنید. آثار تاریخی را در تمام شهرهای کوچک و بزرگ خواهید دید؛ از قلعه‌های قدیمی گرفته تا آثار قرون‌وسطایی و کاخ‌های باشکوه. در ادامه با تعدادی از مشهورترین جاهای دیدنی انگلیس آشنا می‌شویم.

برج لندن

این برج قدیمی در طول تاریخ کاربری‌های متعددی داشته است؛ زندان، کاخ، خزانه، رصدخانه و… این بنا که آن را به‌عنوان مهم‌ترین بنای لندن می‌شناسند، میراث جهانی یونسکو است. جاذبه‌های فراوانی در این مجموعه برای گردشگران وجود دارد که چندین ساعت آن‌ها را سرگرم می‌کند. بخش مرکزی، برج سفید نام دارد که در سال ۱۰۷۸ توسط ویلیام فاتح ساخته شده است. در این مجموعه، نمایشگاه‌های متعددی برای بازدید گردشگران وجود دارد. این برج در سمت شمالی رود تیمز واقع شده ‌است. در نقطه‌ای که اکنون این برج قرار گرفته احتمالا ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته ‌است.

شهر باث

اگر در سفر به انگلستان فقط برای بازدید از یک شهر کوچک فرصت داشته باشید، باید شهر باث را انتخاب کنید. این شهر زیبا به‌قدری جاذبه‌ گردشگری دارد که در یک روز نمی‌توانید به همه‌ آن‌ها سر بزنید. این شهر بیشتر به خاطر حمام‌های رومی ۲۰۰۰ ساله و چشمه‌های آب گرم شهرت دارد. علاوه بر این، آثار تاریخی متعددی هم در این شهر وجود دارد. ۵۰۰ بنای تاریخی شهر دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای در معماری هستند و همین مسئله باعث شده که این شهر تماما به‌عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شود. برای اینکه از جاذبه‌های شهری و شلوغ فاصله بگیرید و حومه‌ انگلستان را تجربه کنید، باث مقصد بسیار مناسبی است. مثلا می‌توانید از دره‌ آوون (Avon) یا تپه‌های مندیپ (Mendip) دیدن کنید.

 

قلعه‌ ویندسور (Windsor)

این قلعه بعد از اینکه ویلیام فاتح اولین دژ را در این منطقه در سال ۱۰۷۸ ساخت، به‌عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده‌ سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این قلعه که بزرگترین قلعه‌ مسکونی دنیا است، پیرامون دو حیاط بزرگ و باشکوه ساخته شده است. هزینه‌ ورودی این قلعه شامل بازدید از بنای State Apartments هم می‌شود که در زمان اقامت ملکه بسته است. مساحت قلعه ۴۵٬۰۰۰ متر مربع است. یکی از جاذبه‌هایی که در این قلعه نباید از دست بدهید، تماشای مراسم تعویض گارد سلطنتی است. در حال حاضر برنامه‌هایی برای افزودن امکانات گردشگری از قبیل یک مرکز اطلاع‌رسانی، تالارهای ورودی و کافه در حال اجرا است.

منطقه‌ تاریخی یورک‌شر (Yorkshire)

این منطقه در حال حاضر به چهار بخش یا ریدینگ تقسیم شده که عبارت‌اند از یورک‌شر شمالی، یورک‌شر جنوبی، یورک‌شر غربی و ریدینگ شرقی یورک‌شر. با وجود این، بیشتر افراد به‌خصوص گردشگران، این منطقه را با نام سنتی خود یعنی یورک‌شر می‌شناسند. این منطقه میزبان زیباترین شهرهای تاریخی انگلستان است. کلیساهای قدیمی، مغازه‌ها، آثاری از قرون‌وسطا، کوچه‌های رمانتیک و کافه‌های کوچک و بزرگ، بخشی از جذابیت‌های این منطقه برای گردشگران هستند. حتی برای بازدید از طبیعت زیبای حومه‌ این منطقه هم می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و از آن لذت ببرید.

 

پارک ملی لیک دیستریکت (Lake District)

این پارک ملی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری انگلستان است که مساحتی در حدود ۲۳۰۰ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد. در این پارک می‌توانید از تماشای ۱۲ دریاچه از بزرگترین دریاچه‌های انگلستان لذت ببرید و مسیرهای زیبای آن را زیر پا بگذارید. چشم‌اندازهای زیبای این پارک را فقط در نقاشی‌ها می‌توانید ببینید. از دیگر جذابیت‌های این پارک ملی می‌توان به تپه‌ها و کوه‌هایی از جمله کوه Scafell Pike، بلندترین کوه انگلستان اشاره کرد. دهکده‌ها و شهرهای کوچک زیبایی هم در این مجموعه وجود دارند. در دریاچه‌های این پارک، امکان قایق سواری هم وجود دارد.

 

دانشگاه کمبریج

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری انگلستان برای گردشگران، دانشگاه تاریخی کمبریج است. با یک سفر روزانه و آسان از لندن می‌توانید خود را به کمبریج برسانید. این شهر به خاطر دانشگاه مشهورش شناخته شده است گرچه علاوه بر این دانشگاه، بناهای تاریخی متعددی در این شهر وجود دارند که به‌خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند. رویدادهای فرهنگی مهمی در این شهر برگزار می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به نمایشگاه میانه‌ تابستان و جشنواره‌ مردمی کمبریج اشاره کرد.

The Other View

کاخ باکینگهام و مراسم تعویض گارد سلطنتی

یکی از دیدنی‌ترین و نمادین‌ترین بناهای انگلستان، کاخ باکینگهام است. یکی از مراسم‌های باشکوهی که در این کاخ برگزار می‌شود، یعنی تعویض گارد سلطنتی را می‌توانید از نزدیک تماشا کنید. این مراسم دیدنی، هر روز جمعیت زیادی را راس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به این کاخ می‌کشاند. این مراسم را در کاخ سنت جیمز هم می‌توانید ببینید.

کاخ باکینگهام در سال ۱۸۳۷ ساخته شده است و از زمان به تخت نشستن ملکه ویکتوریا، محل اقامت خانواده‌ سلطنتی در لندن است. اگر پرچمی بالای این بنا در حال اهتزار باشد به این معناست که ملکه در ساختمان حضور دارد. در برخی از موقعیت‌های خاص، ملکه به‌همراه اعضای خانواده‌ سلطنتی در بالکن مرکزی جمع می‌شوند.

زمانی که ملکه در کاخ تابستاتی در اسکاتلند به سر می‌برد، بازدیدکنندگان می‌توانند برای بازدید از بخش‌های مختلف این بنا بلیط تهیه کنند. بخش‌های مختلف کاخ یعنی گالری ملکه، Royal Mews و State Rooms در تورهای بازدید از کاخ به گردشگران معرفی می‌شوند. یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید از بخش‌های مختلف کاخ و تماشای مراسم تعویض گارد، استفاده از تورهای ۴ و نیم ساعته‌ کاخ باکنیگهام است. با این تورها علاوه بر اینکه جاذبه‌های کاخ را می‌بینید و مراسم تعویض گارد را تماشا می‌کنید، راهنمایان تور در مورد تاریخچه‌ مجموعه هم اطلاعات جالبی به شما می‌دهند.

تور استودیوی برادران وارنر

طرفداران هری پاتر از شرکت در این تور لذت می‌برند. این تورها، گردشگران را به تماشای لوکیشن و مراحل ساخت فیلم هری پاتر می‌برد. البته گردشگران به‌طور مستقل هم می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند و از تماشای وسایل و لباس‌های استفاده شده در فیلم‌برداری لذت ببرند. تورهای بازدید از این استودیو شامل رفت‌و‌آمد از مرکز لندن به استودیو و هزینه‌ ورودی است.

کورنوال (Cornwall)

کورنوال یکی از شهرستان‌های تشریفاتی جنوب غربی انگستان است که دریاچه‌های زیبا، تپه‌های سرسبز و مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیزی دارد. بهترین غذاهای انگلستان را در این منطقه می‌توانید امتحان کنید. صنعت گردشگری، ۲۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این منطقه را تشکیل می‌دهد. آب‌و‌هوای معتدل، فرهنگ منحصربه فرد و جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز از جاذبه‌های این منطقه برای گردشگران است.

دانشگاه‌ آکسفورد

کالج‌های متعددی در آکسفورد وجود دارد که همه‌ آن‌ها دیدنی و زیبا هستند. تورهای مختلفی برای بازدید از این کالج‌ها برگزار می‌شود. می‌توانید از کالجی که هری پاتر در آن فیلمبرداری شده بازدید کنید. راهنمایان تورها اطلاعات جالبی در مورد تاریخ تحصیل در این دانشگاه به شما می‌دهند؛ دانشگاهی که یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین دانشگاه‌های دنیا است.

لیورپول

لیورپول موزه‌های متعددی دارد اما دلیل اصلی بسیاری از گردشگران برای سفر به لیورپول، موسیقی و به‌طور خاص، گروه بیتلز (The Beatles) است. علاوه بر موسیقی، تاریخ غنی و کافه‌های بی‌نظیر از دلایل دیگر جذابیت لیورپول برای گردشگران هستند.

فستیوال‌ها

انگلستان به فستیوال‌هایش شهرت دارد که بیشتر آن‌ها در فصل تابستان برگزار می‌شوند. اگر دوست دارید از یکی از این فستیوال‌ها دیدن کنید، درباره‌ زمان آن تحقیق کنید و زمان سفرتان را با زمان برگزاری این فستیوال‌ها هماهنگ کنید.

اولدترافورد (Old Trafford)

این استادیوم در منچستر قرار دارد و تور بازدید از آن برای دوستداران فوتبال بسیار جذاب است. این تورهای بازدید شما را به تماشای داخل ورزشگاه و رختکن بازیکنان می‌برد. یک موزه هم در استادیوم وجود دارد که شما را با تاریخ فوتبال آشنا می‌کند.

پارک گرینویچ

این پارک یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های لندن است و فرصتی عالی برای استراحت و دور شدن از شلوغی شهر را برای گردشگران فراهم می‌کند. این پارک فقط یک فضای سبز معمولی نیست و بخش‌های مختلفی دارد؛ از آثار تاریخی گرفته تا باغ رز، گذرگاه‌های زیبا، کافه، پارک گوزن و…

برایتون (Brighton)

این شهر کوچک یک مقصد فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است. بوتیک‌، کافه، فروشگاه و رستوران‌های متعددی در این شهر میزبان گردشگران است. خیابان‌های باریک شهر، حال و هوای دیگری به آن داده‌اند. این شهر مقصدی محبوب برای فصل تابستان است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.