چرا به دبی سفر کنیم؟ ویزای دبی چه مزایایی دارد؟ شرایط اخذ ویزای دبی چیستند؟ این ها همه سوالاتی است که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد. یکی از بزرگترین شهر های امارات متحده عربی دبی است در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. زبان رسمی مردم و ساکنین دبی عربی می باشد و واحد پول آن ها درهم است. هر ساله بسیاری از متقاضیان کار از خارج از کشور به دبی می آیند تا بتوانند فرصت های شغلی جدیدی پیدا کنند،به تحصیل بپردازند و یا از سفر توریستی خود لذت ببرند.

دبی یکی از پر رفت و آمد ترین مقاصد سفر ما ایرانیان به شما می رود و اخذ ویزای دبی با ارائه کارت ملی و پاسپورت امکان پذیر خواهد بود که به صورت 1 ماهه یا 3 ماهه برای مسافر در دسترس خواهدبود. در این مقاله شرایط اخذ ویزای امارات را با هم بررسی خواهیم کرد.

انواع ویزای دبی

ویزای دبی به دو صورت عادی و اضطراری صادر می شود و به جز تعطیلات رسمی کشور امارات، معیار محاسبه روزها یک روز پس از ارسال مدارک می باشد. ویزای دبی از زمان صدور 2 ماه دارای اعتبار است. بایستی خاطر نشان کنیم زمان جوابدهی به درخواست ویزای دبی 1 تا 3 روز کاری می باشد. و برای دریافت ویزای فوری این زمان به 1 الی 2 روز کاهش می یابد.

  1. ویزای توریستی دبی: ویزای توریستی دبی که به‌صورت ویزای الکترونیکی امارات برای صادر می‌شود و معمولا به صورت گروهی رزرو می شود؛ اما امکان دریافت آن به صورت انفرادی نیز وجود دارد.
  2. ویزای تحصیلی دبی: آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در دبی را دارند می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.
  3. ویزای کاری دبی: افرادی که دارای پیشنهاد شغلی در دبی و از سوی کارفرمای مورد نظرشان هستند صادر می‌شود و نیازمند دریافت مجوز از وزارت کار امارات می باشند.
  4. ویزای ترانزیت امارات (ویزای فرودگاهی دبی): افرادی که برای رسیدن به مقصدی دیگر ملزم به عبور از امارات هستند می بایست ویزای ترانزیت دریافت کنند.
  5. ویزای تجاری دبی: مختصتجار، مدیران عامل شرکت ها و صاحبان کسب و کارها می باشد.

اخذ ویزای دبی

انواع ویزای توریستی دبی

هزینه ویزای توریستی دبی بسته به تعداد روزهای اقامت ممکن است متفاوت باشد.

توجه داشته باشید در صورتی که فرد دارنده ویزا بیشتر از 10 روز اقامت داشته باشد، به ازای هر روز اقامت بیشتر غیر مجاز باید 100 درهم امارات در هنگام خروج بپردازد.

  1. ویزای توریستی عادی: با ویزایتوریستی عادی، می‌توانید به مدت 2 هفته در دبی اقامت داشته باشید.
  2. ویزای توریستی یک‌ماهه: با اخذ ویزای 1 ماهه یدبی می‌توانید از 1 تا 30 روز در دبی اقامت داشته باشید.
  3. ویزای توریستی یک‌ماهه چند بار ورود: با اخذ این نوع ویزای دبی شما می‌توانید در طول یک‌ماه هر چند بار که بخواهید به دبی رفت و آمد داشته باشید.
  4. ویزای توریستی سه‌ماهه: با اخذ این نوع ویزای دبی شما می‌توانید از 1 تا 90 روز در دبی اقامت داشته باشید.
  5. ویزای توریستی سه‌ماهه چند بار ورود: با اخذ این نوع ویزا شما می‌توانید در طول یک‌ماه هر چند بار که مایل باشید به دبی رفت و آمد داشته باشید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دبی

  • تصویر صفحه اول پاسپورت
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • عکس رنگی 3*4 که جدیدا برای پاسپورت گرفته اید با زمینه سفید،کاملا از روبرو و بدون روتوش
  • بیمه نامه مسافرتی (ویژه پوشش هزینه های درمان مبتلایان به کرونا)
  • پاسخ منفی تست کرونا به روش PCR که 24 الی 48 ساعت قبل از پرواز گرفته شده باشد.

شرایط اخذ ویزای دبی

شرایط کلی اخذ ویزای امارت به شکل زیر می باشد، در صورتی که سوالی پیرامون اخذ ویزای دبی دارید با کارشناسان فارس یکتا تماس بگیرید.

  1. اگر از هر فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی (ابوظبی، شارجه و …) به امارات وارد می‌شوید، باید در فرم درخواست اخذ ویزای امارات افسر ویزا را از این مسئله آگاه کنید.
  2. با توجه به اینکه اعتبار ویزای توریستی دبی ۱۴ روز معتبر است، اگر بنا به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز در دبی اقامت داشته باشید مشمول جریمه می شوید.
  3. داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیانویزای دبی الزامیست. (این بیمه نامه بایستی توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر شود)
  4. صدور ویزای دبی برای آقایانزیر 50 سال مجرد از سر گرفته شد. بر طبق این اطلاعیه آقایان مانند سابق می‌توانند برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنند.
  5. دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند برایاخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.
  6. آقایان زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزای امارات به صورت انفرادی، ملزم به ارائه ی شناسنامه پدر و مادر خود هستند.

اخذ ویزای دبی

دلایل ریجکت شدن ویزای دبی

در گذشته نزدیک، درصد احتمال ریجکت شدن ویزای امارات از سوی این کشور، بسیار پایین بود و در مواردی که مسافر دارای تخلفی بود ویزا ریجکت می‌شد، ولی در حال حاضر امارات سخت‌گیری بیشتری برای صدور ویزا برای ایرانیان به خرج می‌دهد و احتمال ریجکت شدن ویزا بالا رفته است که بیشتر در پی روابط بین دو کشور است. دلایلی که ممکن است باعث ریجکت شدن درخواست ویزا مسافر شود، عبارتند از:

  1. داشتن تخلف مسافر نظیر اقامت بیشتر از مدت اعتبار ویزا در گذشته
  2. قرار داشتن مسافر در لیست ممنوع الورودی به امارات
  3. درخواست ویزا برای آقایان مجرد کمتر از 50 سال سن که احتمال ریجکتی بالایی دارد.

مشاوره جهت دریافت ویزای دبی

جهت اخذ ویزای دبی در کوتاه ترین زمان ممکن با مجرب ترین کارشناسان اخذ ویزای دبی، آژانس گردشگری فارس یکتاتماس حاصل کنید. همچنین شما می توانید از خدمات تور دبی و پیکاپ ویزای دبی نیز استفاده نمایید.

همچنین ما در فارس یکتا به شما تضمین کمترین قیمت اخذ ویزای دبی را می دهیم.