دلایل سفر به فرانسه بی‌پایان است. تاریخ، فرهنگ، ساختمان های مدرن و زیبایی طبیعی آن برای جلب نظر شما کافی است. فرانسه بی شک اولین مقصد توریستی هر مخاطبی است که قصد سفر به قاره اروپا را دارد، از این رو فرانسه را عروس کشورهای اروپایی می نامند. پس بنظر می رسد که تعلل در شرکت کردن تور فرانسه برای توریست ها اصلا جایز نیست!

ایا می دانسیتید موزه لوور بیش از 380000 شی دارد و 35000 اثر هنری را به نمایش می گذارد؟ این فرهنگ زیادی است که منتظر کاوش شماست! غذاهای منحصر بفرد کشور فرانسه قطعا یکی دیگر از جذابیت هاییست که نظر هر مخاطبی را جلب خواهدکرد و تور فرانسه این امکان را به شما خواهد داد تا بیشتر با آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شوید.

فرانسه، کشوری با جذابیت های باورنکردنی

منحصر به فردترین ویژگی فرانسه نزدیکی همه کشورهای دیدنی اروپایی است. به عنوان مثال، با شرکت در تور فرانسه، می‌توانید به کشورهای اسپانیا، بریتانیا، بلژیک، هلند، آلمان، سوئیس و ایتالیا هم سفر کنید و با یک تیر چند نشان بزنید. می‌توانید به راحتی با هواپیما یا حتی بهتر از آن، سوار بر ریل، به هر یک از این کشورها در مدت زمان کوتاهی بروید.

تمدن در فرانسه سال‌هاست که وجود داشته است و این کشور ساختمان ها و بناهای تاریخی بی نظیری جهت اثبات این تمدن شگرف دارد. شهرها در فرانسه قدیمی هستند و پیشینه کهن دارند. قدمت برخی از ساختمان ها به حدود 1000 سال پیش می رسد، به خصوص در مکان هایی مانند پاریس. این شهرها زنده هستند و یادآور گذشته هستند. آنها پر از داستان‌هایی هستند که فقط منتظر شنیده شدن هستند. فرهنگ فرانسه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. می توانید از قدم زدن در شهرهای بی نظیر پاریس و یا مارسی لذت ببرید یا در تورهای گردشی پاریس شرکت کنید و فرهنگ بی نظیر مردم فرانسه را بیشتر بشناسید. قطعا هر کجا را که در تور فرانسه انتخاب کنید، از تلفیق تجربه‌ تاریخی و مدرنیته لذت خواهید برد.

 

 

مکان های دیدنی فرانسه که نباید از دیدن آن ها غافل شویم!

کاخ ورسای

این کاخ دیدنی در 15 کیلومتری پاریس و در دهکده ای بنام ایولین واقع شده است که بسیار خوش آب و هوا بوده و طبیعت جنگلی نیز دارد. پیشنهاد می کنیم که در تور فرانسه خود قطعا بازدید از این کاخ را در برنامه سفر به فرانسه بگنجانید.

کاخ ورسای سمبل قدرت بی چون و چرای پادشاهی فرانسه است و از همین رو در تاریخ کشور فرانسه بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که پادشاه لوئی سیزدهم محوطه اطراف این کاخ را به عنوان محل شکار خود انتخاب کرده بود و بعدها پس از احداث کاخ ورسای، این کاخ به محل زندگی پادشاهان فرانسه و نماد اشرافیت در فرانسه مبدل شد.

سبک و ساخت‌وساز معماری ساختمان‌های قدیمی به‌تنهایی نمایانگر حقیقت تاریخی هستند. معماری کاخ ورسای از الهام‌بخش‌ترین بناهای باشکوه در تاریخ است. جالب اینکه عمر این کاخ و مجموعه ساختمان‌هایش کمی بیش از ۳۰۰ سال و نسبت به دیگر بناهای مشهور و قدیمی جهان بسیار جوان‌تر است. امروزه تقریبا هر فرد متخصصی که از کاخ ورسای بازدید کند، آن را مثال زنده‌ای از سبک‌های معماری باروک و روکوکو خواهد یافت. در معماری باروک فرانسه به تزیین فضای داخلی کاخ اهمیت زیادی داده شده و این امر در ورسای به‌خوبی به چشم می‌خورد.

به‌طور کلی، پنج کلیسا در فضای داخلی کاخ ورسای ساخته شده بودند که از آن میان تنها آخرین کلیسا باقی مانده است. هنگام ساخت این کلیسا، نام لویی نهم فرانسه را روی آن گذاشتند و اساسا کلیسا را وقف او کردند؛ کار ساخت آن در سال ۱۷۱۰ به پایان رسید.

سالن اپرای سلطنتی در شمالی‌ترین نقطه کاخ قرار دارد و برای ازدواج پسر ارشد لوئی شانزدهم و ماری آنتوانت استفاده می‌شد. درباره سالن اپرای سلطنتی ورسای نیز باید گفت این سالن محل اصلی برگزاری نمایش‌های تئاتر و اپرای کاخ بود و بیشتر محل اقامت، بزم و ولخرجی شاهان و خاندان سلطنتی بود که بعد از واقعه «تظاهرات زنان» دیگر این محل به‌عنوان اقامتگاه سلطنتی استفاده نشد. طراحی این سالن به عهده معمار فرانسوی «آنژ ژاک گابریل» بود و به همین دلیل، از آن با نام تئاتر گابریل هم یاد شده است.

موزه لوور فرانسه

موزه لوور فرانسه یکی از مهم‌ترین موزه‌های دنیا می باشد. این موزه که بزرگ‌ترین موزه‌ی هنری فرانسه و از مهم‌ترین ساختمان‌های تاریخی این کشور محسوب می‌شود، در شهر پاریس واقع شده است. در این موزه بالغ بر 35 هزار اثر هنری مختلف و متنوع مربوط به دوره‌ی پیش از تاریخ تا قرن ۲۱ موجود است. تمامی این آثار در فضایی بالغ بر ۷۲ هزار متر مربع جمع‌آوری شده‌اند. لوور در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست جمعیتی حدود هشت میلیون نفر را جذب کند و جایگاه مهمی از فهرست پربازدیدترین موزه‌های جهان را به خود اختصاص دهد. این موزه در قلعه‌ی لوور برپا شده است. ساخت این قلعه در اواخر قرن ۱۲ و تا اوایل قرن ۱۳ میلادی به دستور فیلیپ دوم صورت گرفت. با گذر روزها و سال‌ها، تغییرات مختلفی در ساختار این قلعه پدید آمد تا امروز که به یکی از پربازدیدترین و تاریخی‌ترین موزه‌های جهان تبدیل شده است. در این موزه‌ آثاری ارزنده همچون تابلوی «مونالیزا» اثر «لئوناردو داوینچی»، «لوح حمورابی» و قسمتی بزرگ از اشیای باارزش تمدن‌های اسلامی به‌خصوص ایران نگهداری می‌شوند.

برج ایفل پاریس

برج ایفل که نماد شهر پاریس و کشور فرانسه به حساب می‌آید، از مهم‌ترین سازه‌های فلزی دنیا است که تا سال ۱۹۳۰ میلادی به‌عنوان بلندترین سازه دنیا شناخته می‌شد. این جاذبه گردشگری معروف در سال ۱۹۹۱ میلادی به‌همراه مناطق اطرافش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. جذابیت برج فقط به نمای آن خلاصه نمی‌شود و رستوران‌هایی همچون ژول ورن، سوغاتی‌فروشی‌های متعدد و سکوهای بازدید با چشم‌انداز شهر زیبای پاریس، آن را به اولویت اول گردشگران فرانسه تبدیل کرده‌اند. در ادامه این مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پاریس به دست آورید.

برج ایفل در ۳۶۵ روز سال به روی بازدیدکنندگان باز است و علاوه بر اینکه امکان خرید بلیط‌ به‌صورت آنلاین وجود دارد؛ گردشگران می‌توانند بلیط خود را از دفتر فروش بلیط در پای برج خریداری کنند.

کاخ اپرای گارنیه

کاخ اپرای گارنیه با بنای نئوباروک، به‌عنوان محل برگزاری نمایش‌های اپرا و باله طراحی شده است. این ساختمان توسط چارلز گارنیه، به سبک ناپلئون سوم و بین سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۸۷۵ ساخته شد. نمای این بنا دارای ستون‌های کلاسیک و هشت مجسمه است که نمادهای افسانه‌ای شمرده می‌شوند: شعر، موسیقی، شعر کوتاه حماسی، از بر خوانی، ترانه، نمایش و رقص. در ایوان مجسمه‌های آهنگسازانی مانند هالوی، میربیر، روسینی، اوبر، اسپونتینی، بتهوون و موزارت را می‌توان دید. این بنا در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر بسیار باشکوه ساخته شده است. بسیاری از فضاهای بنا را به راهروهای بزرگ با ورودی راه‌پله‌های سنگ مرمر و چراغ‌های طلاکاری‌شده‌ی فراوان اختصاص داده‌اند. سقف تالار سخنرانی با رنگ‌های قرمز و طلایی توسط چاگال نقاشی و تزئین شده است. سالن‌ها نیز به زیبایی با طلاکوب و نقاشی روی گچ سقف‌ها زینت داده شده‌اند.

 

کاخ اپرای گارنیه

 

دره وردن

دره وردن در جنوب‌ شرقی فرانسه قرار دارد و رود وردن از میان آن عبور می‌کند. با حداکثر ۷۰۰ متر عمق، این دره ۲۵ کیلومتر طول دارد. زیباترین بخش از دره وردن، در مسیر بین شهرهای کاستلان و موستیه سن ماری جای گرفته است. در این نقطه دره بسیار باریک می‌شود و بیشترین عمق را دارد. از فعالیت‌های محبوب در این منطقه می‌توان به کایاک‌سواری، راهپیمایی و صخره‌نوردی اشاره کرد. در بازدید از دره وردن، نهایت دقت را به‌ خرج دهید و از همراه بردن کودکان خودداری کنید.

باغ های لوکزامبورگ

باغی دوست داشتنی با مناظر و چشم اندازهایی بسیار ویژه که از مکان های توریستی فرانسه در پاریس محسوب می شود قایق هایی که بر روی آب های این پارک شناور هستند مناظری خاص را تداعی می کنند.

چطور تور فرانسه خود را انتخاب کنیم؟

همه ما می‌دانیم که سفر به فرانسه عکس‌های دیدنی و جذابی را برایمان به ارمغان خواهد آورد. آژانس فارس یکتا یکی از مورد اطمینان‌ترین و یکی از آژانس‌های ریجستر سفارت فرانسه است که دیگر نگرانی بابت اخذ ویزای شینگن نخواهید داشت. اگر تصمیم دارید به اروپا سفر کنید، می‌توانید با آژانس گردشگری فارس یکتا به شماره 07132305557 زنگ بزنید تا ما شما را در خرید تور مورد نظر راهنمایی کنیم. منتظر شما هستیم.