شهرهای کانادا دارای جذابیت های فراوانی هستند. کشور کانادا با 5 منطقه، 10 ایالت یا استان و 3 قلمرو، دومین کشور بزرگ دنیاست که در شمال قاره امریکا و در نزدیکی قطب شمال قرار گرفته است. جالب است بدانید که مناطق کانادا بزرگترین واحد بخش بندی کشور کانادا هستند و ایالت ها و قلمروها را در می گیرند. مهمترین ایالت کانادا از لحاظ شرایط سیاسی و اقتصادی انتاریو می باشد که هم مرز کشور آمریکا بوده و شهرهایی نظیر تورنتو و اتاوا(پایتخت کانادا) نیز در همین استان قرار گرفته اند و در واقع این ایالت بیشترین میزان جمعیت کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. حال که پیرامون یکی از مهمترین ایالت های کانادا اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم، در این مقاله با ما همراه باشید تا 5 شهر دیدنی و توریستی کانادا را برای شما معرفی کنیم.

شهر تورنتو از پرجمعیت ترین شهر های کانادا

تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ‌ترین شهر کانادا است ، تورنتو چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی پس از مکزیکو سیتی ، نیویورک و لس آنجلس است و یکی از قطب‌ های اقتصادی و گردشگری در جهان محسوب می‌شود؛ این شهر چند ملیتی، علاوه بر جاذبه ‌های شهری، از مراکز مهم اقتصادی و تجاری در جهان است و با پیشرفت چشم‌ گیر خود در سال ‌های اخیر، به یکی از مقاصد گردشگری کانادا و حتی مهاجرتی تبدیل شده است؛ نام تورنتو از واژه‌ی سرخپوستی ” Tkaronto” به معنی محلی که درختان در آب می ‌رویند گرفته شده است؛ بسیاری از ساکنان تورنتو در استان انتاریو، کانادایی ‌ایرانی هستند که عمدتا در ویلو دیل و تپه ریچموند سکونت دارند.

تقریبا نیمی از مردم تورنتو خارج از این شهر متولد شده ‌اند ولی پنج نژاد پرجمعیت این شهر را مردم آسیای جنوبی با 16% ، چینی ها با 11% ، سیاه‌ پوست‌ها با 8% و لاتینی‌ ها با 3% تشکیل می‌ دهند؛ سردترین دما در تاریخ این شهر به سال 1981 برمی ‌گردد که دما به 32 درجه زیر صفر رسید و این در حالی بود که با لحاظ کردن سرمای حاصل از باد و سوز، دما به ۴۵ درجه زیر صفر می ‌رسید؛ اما به طور کلی میانگین کمترین دما در این شهر، 4 درجه زیر صفر و میانگین بیشترین دما در آن 21 درجه بالای صفر است.

 

کانادا

 

کبک شهری با مردمان فرانسوی زبان ار جالب ترین شهرهای کانادا

یکی از استان ‌های کانادا است و مرکز آن شهر کبک و بزرگ ‌ترین شهر آن مونترال است ، کبک تنها استان کانادا با جمعیت اکثرا فرانسوی زبان است که تنها زبان رسمی آن در سطح استانی فرانسوی است ، این استان از نظر جمعیت دومین استان کانادا به شمار می ‌رود.

در کبک چهار فصل بسیار متضاد جای یکدیگر را می ‌گیرند ، از جمله یک بهار آرام و لطیف و کوتاه و یک پاییز سرد و رنگین ، فصل های مشخص‌ تر زمستان و تابستان اند؛ تابستان ها گرم و اغلب نمناک  و زمستان های سرد و طولانی و برفی و همچنین نمناک ، دوره برف و سرما در جنوب و در مونترال چهار ماه و در شمالل و در رادیسون شش ماه است ، میزان بارش برف در این مدت در کبک یا مونترال به همان مقدار است که در روسیه ، هلسینکی یا حتی اسلو است؛ شهرهای ساحلی و شبه جزیره‌ ای از هوای معتدل و دمای بسیار لذت بخش اقیانوس بهره مند اند که یک زمستان لطیف و تابستان خنک تر را ایجاد می‌ کند وشهرهای کوهستانی با روزهای کوتاه دارد.

مونترال از شهرهای کانادا مملو از مهاجر ایرانی

بزرگترین شهر استان کبک در کانادا و دومین شهر بزرگ این کشور پس از تورنتو و پانزدهمین شهر بزرگ آمریکای شمالی می ‌باشد ، همچنین مونترآل دومین شهر بزرگ فرانسه ‌زبان جهان پس از پاریس است و این شهر به میزان قابل توجهی جمعیت انگلیسی‌ زبان و مهاجر متفرقه دارد؛ از لحاظ جغرافیایی مونترآل در شرق کانادا در جنوب غرب استان کبک قرار دارد ، این شهر بزرگ ‌ترین مرکز تجاری ، صنعتی و فرهنگی کبک است و به آب های آزاد دسترسی دارد.

شهر مونترآل یک شهر با مجموعه‌ ای از فرهنگ ‌های مختلف است ، مونترآل یکی از مراکز عمده مهاجرین ایرانی در کشور کانادا می ‌باشد؛ مونترال دارای آب و هوای قاره ‌ای مرطوب است و به طور کلی تابستان گرم و مرطوب و روزهای زمستان دما به بالای نقطه انجماد افزایش می یابد و این باعث بارش باران در ماه های ژانویه و فوریه می شود و در هفته اول یا دوم دسامبر بیشتر جاها با برف پوشیده می ‌شود که تا هفته آخر مارس ادامه می یابد و همچنین بهار و پاییز خوب و ملایم است اما امکان تغییرات شدید دما وجود دارد .

ونکوور شهری بندری و ساحلی از شهرهای کانادا

شهر ونکوور ، شهر بندری و ساحلی در سرزمین اصلی استان بریتیش کلمبیا، کانادا است. این شهر در سرشماری سال 2011 بیش از 603,000 نفر جمعیت داشته و آنرا در ردیف هشتم بزرگترین شهرهای کانادا قرار داده است. شهر ونکوور با بیش از 2.3 میلیون نفر، رتبه سوم پرجمعیت ترین منطقه شهری در کشور و پر جمعیت ترین منطقه شهری در غرب کانادا را کسب کرده است.

شهر ونکوور کانادا، یکی از متنوع ترین شهرها از نظر تنوع قومی و زبانی در کاناداست، 52 درصد جمعیت این شهر، زبان انگلیسی، زبان اول آنها نیست.

ساسکاتون شهری با آب و هوای سرد از دیدنی ترین شهرهای کانادا

شهر ساسکاتون، شهری در ساسکاچوان مرکزی کانادا می باشد که بر روی رودخانه ساسکاچوان جنوبی، واقع شده است. ساکنان این شهر ، ساسکاتونی نامیده می شوند. این شهر آب و هوای سردی دارد بطوری که دما در فصول سرد به منفی 25 درجه نیز می رسد.

شهر ساسکاتون پرجمعیت ترین شهر در ایالت ساسکاچوان است به طوری که در سرشماری سال 2011، جمعیتی بالغ بر 222,189 نفر داشت و منطقه شهری این شهرستان در سرشماری سال 2011 حدود 260,600 نفر بوده است. شهر ساسکاتون کانادا توسط رودخانه ساسکاچوان به دو قسمت شرقی و غربی، تقسیم شده است.

پیشنهاد ما برای دیدن شهرهای توریستی کانادا

هر کدام از شهرهای کانادا دارای جذابیت های بسیاری هستند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست و سالانه میلیون ها نفر برای مهاجرت و یا گشت و گذار به این شهرها سفر می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سفر به کانادا با متخصصین آژانس گردشگری فارس یکتا در ارتباط باشید.