صفر تا صد اخذ ویزای مولتی کانادا، شرایط، هزینه ها، مدارک-در سال-2023

کانادا کشوری که این روزها بیشترین تعداد مهاجر رو از سر تا سر دنیا جذب خود می کند، دارای شرایط و ضوابط خاصی جهت اخذ ویزای مولتی کانادا می باشد که اگر قصد اقامت موقت یا دائم را در این کشور پهناور داشته باشید، ویزای مولتی کانادا بهترین گزینه برای شما خواهدبود.

همانطور که شاید قبلا نیز شنیده باشید یکی از مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا انگشت نگاری است و از آن جا که سفارت کانادا در کشور ایران وجود ندارد، این مرحله از اخذ ویزای مولتی کانادا از طریق کارگزاران معتبر موجود در کشورهایی چون ارمنستان و ترکیه انجام می شود.

بهترین راه جهت اخذ نوبت انگشت نگاری بصورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی کانادا یا VFS global می باشد که پس از تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه ها وقت انگشت نگاری تعیین خواهد شد. لازم به ذکر است که انگشت نگاری جهت اخذ ویزای مولتی کانادا فقط بصورت حضوری انجام پذیر می باشد.

ویزای مولتی کانادا و تفاوت بین ویزای مولتی و مولتیپل و 5 ساله

ویزای مولتی کانادا یکی از انواع ویزا است که برای ورود به خاک کانادا و زندگی و فعالیت در آنجا می‌توانید از آن استفاده کنید. این ویزا ویژگی‌های مربوط به خودش را دارد و اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید باید پیش از هر اقدامی با انواع آن آشنا شوید. در این مطلب بیشتر از ویزای مولتی کانادا خواهیم گفت.

ویزای مولتی کانادا زیر دسته اقامت موقت است که تا 5 سال می‌توانید با این ویزا به مدت 6 ماه در هر بار ورودتان به خاک این کشور به هدف گردشگری، بازدید از خانواده و اقوام، دوره‌ یا سمینارهای کوتاه مدت یا حتی بررسی شرایط زندگی برای اقامت دائم به این کشور سفر کنید.

در واقع اگر دوره آموزشی کوتاه مدت 6 ماهه‌ در کانادا برگزار شد، شما بدون نیاز به مجوز تحصیل، می‌توانید با ویزای مولتی کانادا، در این دوره شرکت کنید. البته با این ویزا نمی‌توانید در دوره‌های بلند مدت ثبت نام کنید، مشغول به کار شده و یا از حقوق شهروندی و خدمات پزشکی کانادا بهره‌مند شوید.

تفاوت ویزای مولتی و ویزای توریستی کانادا در عدم نیاز به تمدید ویزای مولتی تا زمان اعتبار پاسپورت است. به این ترتیب شما می‌توانید بدون محدودیت و تمدید ویزا، به کانادا سفر کنید. اعتبار این ویزا به مدت 10 سال است اما از آن جایی که اعتبار پاسپورت‌های ایرانی فقط 5 سال است، اغلب ایرانیان ویزای مولتی را با عنوان ویزای 5 ساله هم می‌شناسند. با این ویزا شما فقط مجاز به اقامت موقت و محدود در خاک کانادا هستید و از حقوق یک شهروند آمریکایی برخوردار نیستید.
• ویزای توریستی: ویزاهای توریستی دو نوع هستند: سینگل و مولتی. با ویزاهای سینگل یا تک ورودی، تنها اجازه یک بار سفر به کانادا را دارید و بعد از ترک کانادا، برای سفر بعدی، دوباره نیاز به اخذ ویزا دارید.
• ویزای مولتیپل: در حال حاضر تمام ویزاهای توریستی که اداره مهاجرت کانادا، برای گردشگران صادر می‌کند، ویزای مولتیپل نام دارد که احتمالا آن را با عنوان ویزای 5 ساله یا ویزای چندبار ورود نیز بشناسید.
• ویزای مولتی: با توجه به تعریف ویزای مولتیپل شاید بهتر باشد، این ویزا را زیرمجموعه‌ای از ویزای مولتی بدانیم. در واقع ویزای مولتی، به دو دسته از متقاضیان ویزای گردشگری مولتیپل، ارائه می‌شود که در ادامه توضیح بیشتری در این مورد دادیم. ویزای مولتی هم زیر مجموعه‌ای از ویزای موقت کانادا محسوب می‌شود. اگرچه این ویزا با عنوان ویزای 5 ساله به کار می‌رود اما اعتبار آن، تا یک ماه قبل از پایان دوره 5 ساله، به اتمام می‌رسد.

 

تمدید ویزای مولتی کانادا

قبل از هر چیز، این را در نظر داشته باشید که اعتبار پاسپورت‌تان تا 7 ماه مانده به پایان اعتبار 5 ساله پاسپورت‌های ایرانی، برای تمدید ویزا معتبر است. با ویزای مولتی در خاک کانادا، تا 6ماه می‌توانید در این کشور حضور داشته باشید، در صورتی که تمدید ویزا کنید می‌توانید تا 18 ماه نیز در کانادا حضور داشته باشید. در این صورت می‌توانید تا 3 بار در حالی که در کانادا هستید، ویزایتان را تمدید کنید.

مدارکی که برای تمدید ویزا ارائه می‌دهید، همان مدارکی است که به هنگام درخواست ویزا به کنسولگری ارائه دادید. از آنجایی که برای درخواست ویزا، انگشت‌نگاری را انجام دادید، می‌توانید تا 10 سال بدون انگشت نگاری، درخواست تمدید ویزا کنید.

از طرفی، در بهار سال 91 سفارت کانادا در ایران غیرفعال شد، در نتیجه ایرانیانی که انگشت‌نگاری آن‌ها متعلق به قبل از 91 در ایران است، برای تمدید ویزا دوباره باید مراحل انگشت نگاری را طی کنند. اما اگر در مراکز وک موجود در کشورهای همسایه این کار را انجام دادید، تا دو سال انگشت‌نگاری شما معتبر است.
برای تمدید ویزا، نیز همانند درخواست ویزا، به صورت آنلاین اقدام می‌کنید. در موسسه مهاجرتی ایران کانادا، بعد از درخواست آنلاین و دریافت پاسخ مثبت ویزا، پیکاپ پاسپورت‌تان انجام می‌شود.

چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزای مولتیپل کانادا می باشند؟

در یک کلام، در صورتی واجد شرایط هستید که بتوانید افسر پرونده را قانع کنید.
این کار را می‌توانید با نشان دادن نیازتان به سفرهای متوالی به این کشور، یا دعوت نامه معتبری که از ساکن اقامت دائم یا شهروند کانادا دریافت کردید، نشان دهید. ضمن داشتن سایر شرایط از جمله سلامتی کامل، توانایی مالی، انگیزه بازگشت، عدم سابقه کیفری و در صورتی که جزو دو دسته از افراد زیر باشید، واجد شرایط اخذ ویزای مولتیپل هستید:
● متقاضیانی که به طور مداوم به کانادا سفر می‌کنند (به دلایلی که مورد قبول کنسولگری کانادا قرار گرفته است).
● والدین یا پدربزرگ مادربزرگی که قبلا به واسطه فرزند یا نوه‌شان برای مهاجرت به این کشور اقدام کردند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا

مدارک لازم برای ویزای بلند مدت کانادا شامل چند دسته است:

مدارک شناسایی: فرم و مدارک مربوط به سفارت، شناسنامه، گذرنامه، و چند قطعه عکس 3×4، سند ازدواج است. در گذرنامه شما، باید حداقل دو ویزای شینگن، ثبت شده باشد تا موفق به اخذ ویزای بلند مدت یا مولتی شوید. ویزای شینگن در واقع یک سابقه خوب سفر برای شما محسوب می‌شود که نشان می‌دهد شما به کانادا پناهنده نخواهید شد.

مدارک کاری: فیش حقوقی، نامه اشتغال به کار، مرخصی در سربرگ شرکت، لیست بیمه برای کارمندان و یا جواز کسب، آگهی تاسیس، آخرین لیست مالیاتی، نامه تمکن بانک و.. برای کارفرمایان است که باید ترجمه شده و همراه با مهر رسمی باشد.

مدارک مربوط به محل اقامت: مدرک رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت، بیمه نامه مسافرتی، واچر هتل و یا دعوت‌نامه است.

مدارک مالی: نامه تمکن مالی (حداقل 100 میلیون تومان) به همراه گردش حساب چهار ماهه و مهر بانک که نشان دهد شما تمکن مالی کافی برای ورود به خاک کانادا را خواهید داشت.

 

شرایط اخذ ویزای مولتیپل کانادا

برای دریافت این ویزا، باید افسر سفارت را قانع کنید که شرایط دریافت این ویزا را دارید. اما چه شرایطی؟

اول از همه باید نشان دهید که از تمکن مالی برخوردار هستید. اگر با خود همراه یا اعضای خانواده‌تان را می‌برید، پوشش هزینه‌های آن‌ها نیز با شما خواهد بود. ساپورت مالی شما به حدی باید باشد که امکان برگشت به کشور مبدا را نیز داشته باشید.

همچنین باید به افسر اثبات کنید که قبل از اتمام اعتبار ویزا و بازه 6 ماهه آن، از خاک کانادا خارج خواهید شد. یعنی دلایل قانع کننده‌ای برای افسر بیاورید که اثبات کند شما با هدف مشخصی به این کشور رفته و دوباره به کشورتان برمی‌گردید و انگیزه بازگشت شما نیز باید  او را قانع کند.

در نظر سفارت، شما باید فردی تابع قانون باشید و سابقه کیفری و جنایی نداشته و همچنین برای امنیت این کشور، دردسر ساز نباشید! در نظر داشته باشید نباید قصد کار که با ویزای دریافتی‌تان مغایرت دارد، داشته باشید، مگر اینکه اجازه این فعالیت به شما داده شده باشد. ضمن اینکه سلامت روحی و جسمی شما نیز برای دریافت این ویزا شرط لازم محسوب می‌شود. در حالت کلی این ویزا برای والدینی که فرزندان‌شان اقامت دائم در این کشور دارند و یا افرادی که به طور مداوم به کانادا سفر می‌کنند، راحت‌تر صادر می‌شود.

 

باورهای غلط در اخذ ویزای مولتی کانادا

موارد زیر اطلاعات غلطی هستند که معمولا در اختیار متقاضیان قرار می گیرند و به راحتی سبب رد شدن ویزا می‌شوند:

باور غلط شماره ۱: دعوت‌نامه دوست یا حتی خواهر و برادر اعتبار ندارد و باید به جای آن دعوت نامه تجاری گذاشته شود.

باور غلط شماره ۲: کسانی که اقامت دائم دارند نمی‌توانند دعوت‌نامه بدهند.

باور غلط شماره ۳: اقدام برای اخذ ویزا به صورت خانوادگی بهتر است.

باور غلط شماره ۴: سفر انگشت‌نگاری به اروپا، برای اخذ این ویزا مناسب‌تر است.

باور غلط شماره ۵: بدون سفر به یکی از کشورهای حوزه شنگن و صرف داشتن دعوت‌نامه، می‌توان برای اخذ این ویزا اقدام کرد.

باور غلط شماره ۶: پرونده باید حتما به صورت آنلاین ارسال شود.

همچنین موارد زیر را هم باید به خاطر داشته باشید که:

ویزای شنگن بدون ورود و خروج در اخذ ویزای مولتی کانادا اثر ندارد.

ویزاهای تجاری شنگن جز سوابق سفر شما به حساب نمی‌آیند.

ویزاهای آسیا به جز ژاپن و روسیه تاثیری در اخذ ویزای مولتی کانادا ندارند.

صرف داشتن یک یا دو ویزای شنگن، بدون دعوت‌نامه شانس این ویزا بسیار پایین است.

دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا صرفا می‌توانند به پدر و مادر خود دعوت‌نامه بدهند و این امکان برای خواهر و برادر آنها وجود ندارد.

 

مشاوران تیم تخصصی فارس یکتا همواره در تلاش هستند که در امور مربوط به مهاجرت کانادا به متقاضیان بهترین مشاوره را بدهند پس هم اکنون با کارشناسان فارس یکتا در ارتباط باشید.

0 نظر

پیام بگذارید

: (خط8)07132305557 | : شیراز- هتل پارس